✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||||
48 úsekov |
445,5 km |
2 - 8 |
3 407 - 93 344 | 2,3 |
2,7 |
7/2020 - 10/2021 |
||||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 12 387 - 17 316 | 775 - 1 092 | 2 | 3 | |||||||
2 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 62 652 | . . . | 6 104 | 1 | 1 | ||||||
3 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 62 652 | . . . | 6 104 | 2 | 1 | ||||||
4 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 5 304 | 954 | 2 | 2 | |||||||
5 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 2 | 2 | |||||||||
6 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 8 634 - 11 116 | 1 189 - 1 517 | 2 | 4 | |||||||
7 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 4 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||||
8 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 8 544 - 13 236 | 973 - 1 185 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||||
9 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 6 651 - 9 113 | 750 - 771 | 2 | 3 | |||||||
10 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 6 428 - 9 084 | 876 - 1 135 | 4 | 5 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
11 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 23 579 - 28 413 | 3 986 - 4 379 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | |||||||
12 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||
13 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 3 640 - 7 825 | 1 | 2 | |||||||
14 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 13 102 - 19 993 | 807 - 1 139 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||||
15 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 10 088 - 50 895 | 904 - 3 909 | 2 | 1 | |||||||
16 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 11 764 - 50 895 | 770 - 3 909 | 3 | 3 | |||||||
17 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 8 780 - 11 203 | 1 657 - 1 567 | 3 | 4 | ||||||||
18 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 12 157 | 1 811 | 3 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
19 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 6 706 - 9 733 | 1 175 - 1 262 | 2 | 2 | |||||||
20 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 4 001 | 1 490 | 3 | 3 | |||||||
21 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 22 691 - 32 334 | 1 602 - 4 842 | 1 | 2 | ||||||||
22 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 14 625 | 1 651 | 2 | 2 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
23 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 6 969 - 10 726 | 1 217 - 1 494 | 4 | 4 | |||||||
24 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 4 033 - 8 369 | 461 - 640 | 4 | 3 | |||||||
25 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 9 654 - 12 079 | 1 577 - 2 085 | 2 | 2 | |||||||
26 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 10 140 - 11 010 | 1 245 - 1 287 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | ||||||
27 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 9 007 - 9 998 | 1 474 - 1 473 | 2 | 2 | ||||||||
28 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 5 550 - 9 787 | 782 - 1 231 | 2 | 3 | |||||||
29 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 15 053 | 3 812 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||||
30 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 6 412 - 8 112 | 966 - 1 184 | 4 | 4 | |||||||
31 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 7 793 | 1 259 | 2 | 4 | |||||||
32 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 15 837 - 18 098 | 964 - 1 246 | 1 | 3 | ||||||||
33 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 22 341 - 30 731 | 2 404 - 2 267 | 1 | 3 | |||||||
34 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 19 072 - 21 988 | 1 935 - 2 218 | 1 | 2 | 10/2021 | |||||||
35 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 503 - 3 183 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
36 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 10 312 | 757 | 3 | 5 | |||||||
37 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 14 624 | 1 378 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | |||||||
38 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 2 | 1 | |||||||||
39 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 3 407 - 3 769 | 1 298 - 1 289 | 2 | 2 | |||||||
40 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 5 792 - 7 064 | 714 - 765 | 3 | 2 | |||||||
41 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 16 268 | 1 868 | 4 | 3 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
42 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 5 420 - 8 693 | 538 - 614 | 5 | 5 | |||||||
43 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 12 862 | 1 935 | 3 | 4 | |||||||
44 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 13 676 - 21 949 | 1 888 - 3 445 | 1 | 1 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
45 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 10 334 - 11 542 | 1 307 - 1 203 | 2 | 2 | ||||||||
46 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 5 277 - 6 250 | 977 - 1 002 | 2 | 2 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
47 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 4 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||||
48 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 11 465 - 18 743 | 3 351 - 3 914 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | |||||||
48 úsekov |
445,5 km |
2 - 8 |
3 407 - 93 344 | 2,3 |
2,7 |
7/2020 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku