✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||||
48 úsekov |
445,5 km |
2 - 8 |
8 842 mil. € |
3 407 - 93 344 | 2,3 |
2,7 |
1/2014 - po 2040 |
7/2020 - 10/2021 | ||||||||||
1 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 23 579 - 28 413 | 17 918 - 21 964 | 2 | 3 | 1/2014 | 1/2021 (0,0) | |||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 17 773 - 28 598 | 1 | 2 | 6/2014 | ||||||||
3 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 8 544 - 13 236 | 6 962 - 11 458 | 2 | 3 | 7/2016 | 7/2020 (0,0) | ||||||||
4 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | 7/2016 | |||||||||||
5 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 17 299 - 80 582 | 1 | 2 | 7/2016 | ||||||||
6 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 13 102 - 19 993 | 11 619 - 17 973 | 1 | 1 | 7/2016 | 7/2020 (0,0) | ||||||||
7 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 25 057 - 39 053 | 1 | 1 | 7/2016 | 10/2021 | |||||||
8 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 7 272 - 14 189 | 1 | 2 | 12/2016 | 12/2020 (0,0) | |||||||
9 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 15 504 - 18 825 | 1 | 2 | 6/2017 | 10/2021 | |||||||
10 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 14 624 | 12 446 | 1 | 1 | 12/2017 | 1/2021 (0,0) | |||||||
11 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 13 956 - 15 885 | 1 | 3 | 7/2019 | ||||||||
12 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 6 702 - 7 582 | 2 | 2 | 8/2019 | ||||||||
13 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 6 367 - 8 795 | 3 | 4 | 3/2020 | ||||||||
14 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 8 388 - 9 538 | 2 | 2 | 3/2021 | ||||||||
15 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 8 106 - 43 990 | 2 | 1 | 10/2021 | |||||||
16 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 52 267 | 1 | 1 | 3/2022 | ||||||
17 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 18 441 - 26 706 | 1 | 3 | 9/2022 | |||||||
18 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | - 0,8 % (B. Bystrica - Ružomberok) | 12 387 - 17 316 | 10 837 - 15 165 | 2 | 3 | 4/2023 | ||||||
19 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 10 257 - 43 990 | 3 | 3 | 7/2023 | |||||||
20 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 10 919 - 17 082 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | 2/2024 | ||||||
21 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 5 304 | 3 888 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 3/2024 | ||||||
22 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 790 - 7 326 | 4 | 5 | 3/2024 | |||||||
23 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 9 024 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | 4/2024 | ||||||
24 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 155 mil. € | - 0,8 % (B. Bystrica - Ružomberok) | 16 268 | 13 507 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | 6/2024 | |||||
25 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | -1,3 % (Zvolen-Šahy) | 6 706 - 9 733 | 5 138 - 7 932 | 2 | 2 | 7/2024 | ||||||
26 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 3 752 - 4 784 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 8/2024 | ||||||
27 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 4 | 4 | 10/2024 | |||||||||
28 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 4 | 4 | 10/2024 | |||||||||
29 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 4 549 - 5 778 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 12/2024 | ||||||
30 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | 4/2025 | |||||||||
31 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 5,9 % (Kapušany - V. Komárnik) | 4 001 | 2 304 | 3 | 3 | 6/2025 | ||||||
32 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 2 | 2 | 10/2025 | |||||||||
33 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 4 271 - 7 857 | 2 | 3 | 10/2025 | |||||||
34 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 7,2 % (D1 -Nováky) | 9 654 - 12 079 | 7 385 - 9 316 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | 10/2025 | |||||
35 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 7,2 % (D1 -Nováky) | 12 862 | 10 033 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 10/2025 | |||||
36 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 7,2 % (D1 -Nováky) | 12 157 | 9 342 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 12/2025 | |||||
37 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 6,4 % (Kriváň - Tornaľa) | 6 969 - 10 726 | 5 149 - 8 286 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | 4/2026 | |||||
38 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 5,9 % (Kapušany - V. Komárnik) | 14 625 | 12 086 | 2 | 2 | 8/2026 | ||||||
39 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 898 - 6 394 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | 8/2026 | ||||||
40 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 15 053 | 10 223 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | 11/2026 | ||||||
41 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 8 325 - 9 049 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | 12/2026 | ||||||
42 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 52 267 | 2 | 1 | 6/2027 | ||||||
43 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 5,9 % (Kapušany - V. Komárnik) | 6 651 - 9 113 | 5 518 - 7 917 | 2 | 3 | 6/2027 | ||||||
44 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 5,9 % (Kapušany - V. Komárnik) | 3 407 - 3 769 | 1 908 - 2 240 | 2 | 2 | 6/2027 | ||||||
45 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 7,2 % (D1 -Nováky) | 8 634 - 11 116 | 6 810 - 9 018 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | 3/2028 | |||||
46 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 7,2 % (D1 -Nováky) | 7 793 | 5 879 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | 9/2028 | |||||
47 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 7,7 % (Bidovce - št. hr. SR/UA) | 4 033 - 8 369 | 3 355 - 7 399 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | 8/2033 | |||||
48 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 1 119 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | |||||||
48 úsekov |
445,5 km |
2 - 8 |
8 842 mil. € |
3 407 - 93 344 | 2,3 |
2,7 |
1/2014 - po 2040 |
7/2020 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku