✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||
36 úsekov |
312,7 km |
2 - 8 |
8 |
5 852 mil. € |
2,1 |
2,5 |
7/2020 - 10/2021 | ||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 1 | 173 mil. € | - 0,8 % (B. Bystrica - Ružomberok) | 2 | 3 | |||||
2 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 1 | 1 | |||||||
3 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 2 | 1 | |||||||
4 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 1 | 105 mil. € | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||||
5 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 2 | 2 | |||||||
6 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 7,2 % (D1 -Nováky) | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | |||||
7 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | ||||||||
8 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 0 | 517 mil. € | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | ||||||
9 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||
10 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||
11 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | ||||||||
12 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 1 | 202 mil. € | 2 | 1 | ||||||
13 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 0 | 171 mil. € | 3 | 3 | ||||||
14 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 3 | 4 | ||||||||
15 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 7,2 % (D1 -Nováky) | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | |||||
16 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 5,9 % (Kapušany - V. Komárnik) | 3 | 3 | ||||||
17 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 | 555 mil. € | 1 | 2 | |||||||
18 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 1 | 211 mil. € | 6,4 % (Kriváň - Tornaľa) | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | ||||
19 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 7,2 % (D1 -Nováky) | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | |||||
20 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 2 | 2 | ||||||||
21 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 2 | 3 | |||||||
22 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | ||||||
23 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||||
24 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 1 | 3 | ||||||||
25 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 1 | 3 | |||||||
26 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 0 | 434 mil. € | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||
27 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||||
28 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | ||||||
29 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | |||||||
30 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | |||||||
31 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 1 | 272 mil. € | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||||
32 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | ||||||
33 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 1 | 59 mil. € | 7,2 % (D1 -Nováky) | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||
34 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 1 | 70 mil. € | 2 | 2 | |||||||
35 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||||
36 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 0 | 269 mil. € | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||||
36 úsekov |
312,7 km |
2 - 8 |
8 |
5 852 mil. € |
2,1 |
2,5 |
7/2020 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku