✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
250,2 km |
2 - 8 |
4 533 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,7 |
1,9 |
11/2015 - 10/2021 | |||||||||||
1 | D3 | 3,1 km | 85 mil. € | ||||||||||||||
2 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 59 - 89 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||||
3 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | Hubová, Likavka, Ivachnová | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 89 - 432 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | ||||||
4 | 12/2013 | R2 | 10,4 km | 4 | 11 493 - 12 436 | 146 - 215 | 1 | 1 | 11/2015 | ||||||||
5 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 23 579 - 28 413 | 33 - 195 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 1/2021 (0,0) | ||||||
6 | 1/2014 | R2 | 9,6 km | 2 | 8 248 - 13 434 | 84 - 196 | 2 | 1 | 10/2016 | ||||||||
7 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 133 - 458 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||||
8 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | Brodno - dočasná | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 195 - 491 | 4 | 2 | 12/2017 | |||||
9 | 8/2014 | R2 | 7,9 km | 4 | 88 mil. € | 14 357 - 15 923 | 194 - 236 | 1 | 1 | 5/2017 | |||||||
10 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | Šamorín, Holice | 8 544 - 13 236 | 64 - 170 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||||
11 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | Čierna voda, Rača | 1 | 2 | ||||||||||
12 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever | 32 336 - 93 344 | . . . | 146 - 596 | 1 | 2 | |||||||
13 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | Dunajská Lužná | 13 102 - 19 993 | 86 - 192 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||||
14 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | Prievoz | 27 633 - 44 493 | . . . | 53 - 648 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
15 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | Budimír (Košice-Sever), Košické Olšany, Bidovce | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 14 - 146 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | ||||||
16 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | Čadca Podzávoz, Čadca Bukov | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 138 - 504 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||||
17 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | Prešov západ, Prešov juh | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 220 - 372 | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||
18 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 14 624 | 229 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | |||||||
19 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | Prešov - sever | 179 mil. € | 370 mil. € spolu za I. aj II. etapu s celkovými investičnými nákladmi 470 mil. € | 15 837 - 18 098 | 213 - 312 | 1 | 3 | ||||||
20 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | Mýtna | 142 mil. € | 415 mil. € spolu za 68 km R2 Kriváň - Tornaľa s odhadovanými investičnými nákladmi cca 900 mil. € | 9 007 - 9 998 | 51 - 106 | 2 | 2 | ||||||
21 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | Kriváň | 267 mil. € | 415 mil. € spolu za 68 km R2 Kriváň - Tornaľa s odhadovanými investičnými nákladmi cca 900 mil. € | 8 780 - 11 203 | 57 - 108 | 3 | 4 | ||||||
22 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | Nižná,
Nižná - sever | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 230 - 281 | 2 | 2 | |||||||
23 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | Košice-juh, Krásna, Hrašovík | 202 mil. € | 591 mil. € spolu s už už otvoreným úsekom D1 Budimír - Bidovce, s ktorým dokopy tvorí východný obchvat Košíc | 10 088 - 50 895 | 90 - 464 | 2 | 1 | |||||
24 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | Ivanka sever | 149 mil. € | 218 mil. eur | 62 652 | . . . | 530 | 1 | 1 | ||||
25 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | Zacharovce, Bátka | 169 mil. € | 415 mil. € spolu za 68 km R2 Kriváň - Tornaľa s odhadovanými investičnými nákladmi cca 900 mil. € | 5 277 - 6 250 | 78 - 98 | 2 | 2 | Úzku, kľukatú a neprehľadnú cestu za Rimavskou Sobotou (najhoršiu na celom južnom ťahu) je napriek nie vysokej intenzite dopravy primerané a potrebné nahradiť súvislou preložkou cesty, resp. 1/2-profilom pomerne nenáročných úsekov rýchlostnej cesty R2 Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa spolu v dĺžke 14,5 kilometra. Pred finalizáciou prípravy však odporúčame preveriť možnosti optimalizácie technického riešenia a zníženia nákladov. | ||||
26 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | Sobrance | 139 mil. € | 717 mil. €
spolu za 74 km D1 Bidovce - št. hr. SR/Ukr. s investičnými nákladmi 1 044 mil. € | 4 033 - 8 369 | 95 - 139 | 4 | 3 | Za Michalovcami bude diaľnica D1 nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená. | ||||
250,2 km |
2 - 8 |
4 533 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,7 |
1,9 |
11/2015 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku