Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)25 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)14 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 2 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 2 / 6
+

Warning: min() [function.min]: Array must contain at least one element in /home/py003200/_sub/doprava/include/functions.php on line 593

Warning: min() [function.min]: Array must contain at least one element in /home/py003200/_sub/doprava/include/functions.php on line 593
 
#
dátum
 
 
plánovaný
odhad NDS
 
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
 
 
 
 
 
 
 
 
237,6 km
2 - 8
4 631 mil. €
26,2 mil. €
2 541 - 93 344
1,7
1,9
11/2015 - 10/2021
1
3.
3/2022
3,5 km
8
149 mil. €
36,3 mil. €
62 652
.
.
.
1
1
Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie.
nedostupný údaj
2
11/2016
14,4 km
4
241 mil. €
13,7 mil. €
3 166 - 11 562
2
2
12/2019
(0,0)
3
7/2016
17,4 km
4
8 544 - 13 236
2
3
7/2020
(0,0)
4
1/2014
11,3 km
4
517 mil. €
42,5 mil. €
23 579 - 28 413
2
3
NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice.
1/2021
(0,0)
5
12/2013
14,9 km
4
341 mil. €
19,3 mil. €
12 491 - 24 900
1
1
Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov.
6
7/2016
4,4 km
4 - 6
1
2
7
7/2016
22,6 km
4 - 6
32 336 - 93 344
.
.
.
1
2
8
7/2016
8,4 km
4
13 102 - 19 993
1
1
7/2020
(0,0)
9
55. - 56.
5/2031
11,5 km
4
406 mil. €
33,4 mil. €
7 784
4
4
S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3).
Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené.
nedostupný údaj
10
1.
10/2021
14,3 km
4
202 mil. €
9,7 mil. €
10 088 - 50 895
2
1
Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie.
nedostupný údaj
11
3/2020
9,1 km
4
267 mil. €
27,4 mil. €
8 780 - 11 203
3
4
12
6/2014
13,5 km
4
555 mil. €
39,6 mil. €
22 691 - 32 334
1
2
Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD. Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov.
13
8/2019
13,5 km
4
142 mil. €
9,8 mil. €
9 007 - 9 998
2
2
14
7/2019
4,3 km
4
179 mil. €
36,0 mil. €
15 837 - 18 098
1
3
15
6/2017
7,9 km
4
434 mil. €
46,6 mil. €
19 072 - 21 988
1
2
10/2021
16
7/2016
6,4 km
4 - 6
27 633 - 44 493
.
.
.
1
1
10/2021
17
12/2017
2,6 km
4
39 mil. €
9,5 mil. €
14 624
1
1
1/2021
(0,0)
18
12/2013
10,4 km
4
11 493 - 12 436
1
1
11/2015
19
1/2014
9,6 km
2
8 248 - 13 434
2
1
10/2016
20
3,1 km
85 mil. €
27,0 mil. €
21
10/2013
12,3 km
2
377 mil. €
28,3 mil. €
2 541 - 3 501
2
2
6/2017
22
3/2021
4,4 km
2
70 mil. €
14,1 mil. €
10 334 - 11 542
2
2
23
8/2014
7,9 km
4
88 mil. €
10,7 mil. €
14 357 - 15 923
1
1
5/2017
24
12/2016
5,7 km
4
269 mil. €
42,8 mil. €
11 465 - 18 743
1
2
12/2020
(0,0)
25
6/2014
4,3 km
4
269 mil. €
58,5 mil. €
28 413 - 37 927
.
.
.
4
2
12/2017
 
 
 
 
237,6 km
2 - 8
4 631 mil. €
26,2 mil. €
2 541 - 93 344
1,7
1,9
11/2015 - 10/2021
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku