✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||
158,3 km |
2 - 6 |
2 881 mil. € |
1,6 |
2,0 |
12/2019 - 10/2021 | ||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | |||||
2 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 1/2021 (0,0) | ||||
3 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | |||||
4 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | ||||||
5 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||
6 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||
7 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | ||||||
8 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
9 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 2 | 2 | 1/1997 | 12/2019 (0,0) | ||||
10 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 1 | 2 | 12/1997 | 12/2020 (0,0) | ||||
11 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 1 | 2 | 11/1996 | 10/2021 | ||||
12 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 1 | 1 | 7/1996 | 1/2021 (0,0) | ||||
13 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 1 | 3 | 5/2002 | |||||
14 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 2 | 2 | 11/2003 | |||||
15 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 3 | 2 | 6/2008 | ||||
16 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 4 | 3 | 7/2004 | ||||
158,3 km |
2 - 6 |
2 881 mil. € |
1,6 |
2,0 |
12/2019 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku