✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
na aktuálne plánovaný počet jazdných pruhov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
221,2 km |
2 - 8 |
4 336 mil. € |
4 659 mil. € |
3 166 - 93 344 | 1,5 |
2,1 |
12/2019 - 10/2021 | ||||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 288 mil. € | 21 683 | 12 491 - 24 900 | 89 - 432 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | |||||
2 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 481 mil. € | 20 602 | 23 579 - 28 413 | 33 - 195 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 1/2021 (0,0) | ||||
3 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 535 mil. € | 28 353 | 22 691 - 32 334 | 133 - 458 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | |||||
4 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 120 mil. € | 8 544 - 13 236 | 64 - 170 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||||
5 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 100 mil. € | 1 | 2 | ||||||||||
6 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 470 mil. € | 32 336 - 93 344 | . . . | 146 - 596 | 1 | 2 | |||||||
7 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 70 mil. € | 13 102 - 19 993 | 86 - 192 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||||
8 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 100 mil. € | 27 633 - 44 493 | . . . | 53 - 648 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
9 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 198 mil. € | 15 904 | 3 166 - 11 562 | 14 - 146 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | |||||
10 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 243 mil. € | 18 000 | 11 465 - 18 743 | 138 - 504 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | |||||
11 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 367 mil. € | 15 433 | 19 072 - 21 988 | 220 - 372 | 1 | 2 | 10/2021 | |||||
12 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 25 mil. € | NDS údaj neposkytla | 14 624 | 229 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | |||||
13 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 155 mil. € | 15 022 | 15 837 - 18 098 | 213 - 312 | 1 | 3 | ||||||
14 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 133 mil. € | 11 490 | 9 007 - 9 998 | 51 - 106 | 2 | 2 | ||||||
15 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 255 mil. € | 12 064 | 8 780 - 11 203 | 57 - 108 | 3 | 4 | ||||||
16 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 62 mil. € | 7 754 | 10 334 - 11 542 | 230 - 281 | 2 | 2 | ||||||
17 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 138 mil. € | 15 320 | 10 088 - 50 895 | 90 - 464 | 2 | 1 | |||||
18 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 127 mil. € | 94 554 | 62 652 | . . . | 530 | 1 | 1 | ||||
19 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 263 mil. € | 12 070 | 22 341 - 30 731 | 367 - 547 | 1 | 3 | |||||
20 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 146 mil. € | 38 235 | 12 387 - 17 316 | 109 - 210 | 2 | 3 | |||||
21 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 129 mil. € | 12 495 - 26 580 | 11 764 - 50 895 | 169 - 482 | 3 | 3 | |||||
22 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 256 mil. € | 13 441 | 12 819 - 29 988 | 42 - 395 | 2 | 2 | Dopravne aj spoločensko-ekonomicky optimálny severný obchvat už vyše desaťročie naráža na odpor vlastníkov nehnuteľností v Sliači, ku ktorým sa trasa priblížila. Napriek prisľúbeným technickým opatreniam na elimináciu možných negatívnych vplyvov. Naopak trasovanie R2 cez mesto a teda ešte výraznejšie rozdelenie mesta odmieta Zvolen. Z patovej situácie zodpovední už dlhé roky nevedia nájsť východisko a zrejme jediným riešením bude rozhodnutie vlády o vyššom verejnom záujme. | ||||
221,2 km |
2 - 8 |
4 336 mil. € |
4 659 mil. € |
3 166 - 93 344 | 1,5 |
2,1 |
12/2019 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku