✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
<3,5 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
||||||||||
14 úsekov |
158,5 km |
2 - 6 |
2 976 mil. € |
2 156 - 93 344 | 1,7 |
2,2 |
7/2021 - po 2040 | |||||||||||
1 | 12/2013 | ![]() | D1 | 14,9 km | 4 | D 26,5/100 | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 926 - 1 852 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | 4/2002 | 2023 (+1,0) | ||||
2 | 1/2014 | ![]() | D1 | 11,3 km | 4 | D 26,5/100 | 517 mil. € | 23 579 - 28 413 | 1 675 - 2 070 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 7/2005 | 2021 (+2,1) | ||||
3 | 6/2014 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | D 26,5/100 | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 254 - 2 069 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | 7/2005 | 2024 (+4,0) | ||||
4 | 7/2016 | ![]() | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | D 33,5/120, D 26,5/120 | 1 | 2 | 6/2014 | 11/2021 (+0,4) | ||||||||
5 | 7/2016 | ![]() | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | D 33,5/120, D 26,5/120 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 679 - 8 658 | 1 | 2 | 6/2014 | 11/2021 (+0,4) | |||||
6 | 7/2016 | ![]() | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | R 31,5/120 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 073 - 2 257 | 1 | 1 | 5/2017 | 10/2021 (+0,3) | |||||
7 | 6/2017 | ![]() | D1 | 7,9 km | 4 | D 26,5/100 | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 228 - 1 350 | 1 | 2 | 3/2009 | 7/2021 (0,0) | |||||
8 | 12/2017 | ![]() | D1 | 2,6 km | 4 | R 22,5/80 | 39 mil. € | 14 624 | 800 | 1 | 1 | 2/2006 | 2021 (+2,2) | |||||
9 | 7/2019 | ![]() | R4 | 4,3 km | 4 | R 24,5/100 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 917 - 967 | 1 | 3 | 2/2015 | 2023 (+2,0) | |||||
10 | 8/2019 | ![]() | R2 | 13,5 km | 4 | R 24,5/100 | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 831 - 943 | 2 | 2 | 7/2010 | 2021 (+1,1) | |||||
11 | 3/2020 | ![]() | R2 | 9,1 km | 4 | DSP spracovaná na R 17,5/100, vyhlásená súťaž na zhotoviteľa stavby na R 24,5/100 | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 751 - 846 | 3 | 4 | 7/2010 | 2024 (+2,8) | |||||
12 | 3/2021 | ![]() | R3 | 4,4 km | 2 | R 24,5/100 v polovičnom profile | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 639 - 801 | 2 | 2 | 5/2009 | 8/2022 (+2,2) | |||||
13 | 1. | 10/2021 | ![]() | R4 | 14,3 km | 4 | R 24,5/100 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 603 - 2 996 | 2 | 1 | 11/2013 | 10/2024 (+2,6) | ||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 29,2 km | 2 | R 11,5/120 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 244 - 497 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | |||||
14 úsekov |
158,5 km |
2 - 6 |
2 976 mil. € |
2 156 - 93 344 | 1,7 |
2,2 |
7/2021 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku