✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||
137,1 km |
2 - 6 |
16 929 m |
2 579 mil. € |
8 544 - 93 344 | 1,5 |
2,1 |
|||||||||
1 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 3 585 m | 517 mil. € | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 11/2008 | ||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 2 365 m | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | 4/2009 | ||||
3 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 11/2015 | |||||||
4 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | 9/2017 | ||||||||
5 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | 9/2017 | ||||||
6 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 13 102 - 19 993 | 1 | 1 | 6/2016 | |||||||
7 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 2 365 m | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 1 | 2 | ||||||
8 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 1 863 m | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 6/2015 | |||||
9 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 76 m | 39 mil. € | 14 624 | 1 | 1 | 11/2015 | |||||
10 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 884 m | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | 1/2017 | |||||
11 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 1 631 m | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 12/2018 | |||||
12 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 1 568 m | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 7/2012 | |||||
13 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 1 036 m | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 10/2020 | ||||
14 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 1 556 m | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 6/2022 | ||||
137,1 km |
2 - 6 |
16 929 m |
2 579 mil. € |
8 544 - 93 344 | 1,5 |
2,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku