✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
11 úsekov |
101,3 km |
2 - 4 |
13 850 m |
2 158 mil. € |
48,7 min. |
5 809 - 32 334 | 1,8 |
2,3 |
7/2020 - 10/2021 | ||||||||
1 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 3 015 m | 517 mil. € | 7,1 min. | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 1/2021 (0,0) | |||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 7 445 m | 555 mil. € | 9,9 min. | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||||
3 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 0 m | 8,6 min. | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||||
4 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 0 m | 4,2 min. | 13 102 - 19 993 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||||
5 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 2 237 m | 434 mil. € | 6,7 min. | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||
6 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 0 m | 39 mil. € | 14 624 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | |||||||
7 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 1 153 m | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | ||||||||
8 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 0 m | 142 mil. € | 5,0 min. | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | |||||||
9 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 0 m | 70 mil. € | 3,6 min. | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | |||||||
10 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 0 m | 105 mil. € | 2,3 min. | 14 625 | 2 | 2 | ||||||
11 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 0 m | 117 mil. € | 1,2 min. | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | ||||||
11 úsekov |
101,3 km |
2 - 4 |
13 850 m |
2 158 mil. € |
48,7 min. |
5 809 - 32 334 | 1,8 |
2,3 |
7/2020 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku