✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||
17 úsekov |
217,0 km |
2 - 6 |
3 587 mil. € |
1,8 |
2,3 |
7/2020 - 10/2021 | |||||||
1 | 7/2016 | ![]() | R7 | 17,4 km | 4 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||
2 | 69. - 70. | 8/2034 | ![]() | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 3 | 3 | ||||
3 | 12/2013 | ![]() | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | ||||
4 | 7/2016 | ![]() | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||
5 | 7/2016 | ![]() | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||
6 | 7/2016 | ![]() | R7 | 8,4 km | 4 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||
7 | 1. | 10/2021 | ![]() | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 2 | 1 | ||||
8 | 3/2020 | ![]() | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 3 | 4 | |||||
9 | 6/2014 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||
10 | 57. - 58. | 6/2031 | ![]() | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 3 | 3 | ||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | |||
12 | 8/2019 | ![]() | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 2 | 2 | |||||
13 | 7/2019 | ![]() | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 1 | 3 | |||||
14 | 6/2017 | ![]() | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 1 | 2 | 10/2021 | ||||
15 | 7/2016 | ![]() | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 1 | 1 | 10/2021 | |||||
16 | 3/2021 | ![]() | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 2 | 2 | |||||
17 | 12/2016 | ![]() | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||
17 úsekov |
217,0 km |
2 - 6 |
3 587 mil. € |
1,8 |
2,3 |
7/2020 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku