✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | ||||||||||
1 | 12/2013 | ![]() | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 14,9 km | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | 2023 (+1,0) | |||||
2 | 6/2014 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 13,5 km | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | 2024 (+4,0) | |||||
3 | 7/2016 | ![]() | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | |||||||||
4 | 7/2016 | ![]() | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | |||||||
5 | 7/2016 | ![]() | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 3,4 km | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 (+0,3) | 10/2021 | |||||
6 | 6/2017 | ![]() | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 7,9 km | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 7/2021 (0,0) | 10/2021 | |||||
7 | 3/2021 | ![]() | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 5,4 km | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 8/2022 (+2,2) | ||||||
8 | 64. - 68. | 8/2033 | ![]() | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 14,7 km | 4 033 - 8 369 | 4 | 3 | Za Michalovcami bude diaľnica D1 nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená. | 8/2036 (+7,7) | ||||
8 úsekov |
89,9 km |
2 - 6 |
1 539 mil. € |
59,8 km |
4 033 - 93 344 | 1,5 |
1,9 |
7/2021 - 8/2036 |
10/2021 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku