✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||
1 | 12/2013 | 14,9 km | 4 | Čerbrať - z pôv. 2026 m sa predĺži na cca 3600 m | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 959 - 3 852 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | |||||
2 | 6/2014 | 13,5 km | 4 | Višňové 7445 m | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 602 - 4 842 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | |||||
3 | 7/2019 | 4,3 km | 4 | Bikoš 1153 m | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 964 - 1 246 | 1 | 3 | ||||||
4 | 8/2019 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 1 474 - 1 473 | 2 | 2 | |||||||
5 | 3/2020 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 1 657 - 1 567 | 3 | 4 | |||||||
6 | 3/2021 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 1 307 - 1 203 | 2 | 2 | |||||||
7 | 14. - 15. | 10/2024 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 4 | 4 | ||||||||
8 | 37. - 38. | 2/2028 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 5 587 | 711 | 5 | 4 | ||||||
91,1 km |
2 - 4 |
1 854 mil. € |
5 587 - 32 334 | 2,4 |
2,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku