✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
podľa údajov NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
1 | 6/2014 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 133 - 458 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | |||||||
2 | 7/2016 | ![]() | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||||
3 | 7/2016 | ![]() | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 146 - 596 | 1 | 2 | ||||||||
4 | 7/2019 | ![]() | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 213 - 312 | 1 | 3 | 12/2017 | |||||||
5 | 8/2019 | ![]() | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 51 - 106 | 2 | 2 | 2/2018 | |||||||
6 | 3/2020 | ![]() | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 57 - 108 | 3 | 4 | 6/2018 | |||||||
7 | 3/2021 | ![]() | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 230 - 281 | 2 | 2 | 8/2017 | |||||||
8 | 1. | 10/2021 | ![]() | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 90 - 464 | 2 | 1 | 12/2018 | ||||||
9 | 6. | 7/2023 | ![]() | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 169 - 482 | 3 | 3 | 7/2022 | ||||||
10 | 37. - 38. | 2/2028 | ![]() | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 76 - 172 | 3 | 3 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 6/2027 | |||||
107,8 km |
2 - 6 |
2 372 mil. € |
8 140 - 93 344 | 1,9 |
2,4 |
8/2017 - 6/2027 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku