✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
<3,5 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
1 | 6/2014 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 13,5 km | Trasu od Martina po križovatku Rondel v centre Žiliny tento úsek D1 s tunelom Višňové skráti o 2,5 km a zrýchli v priemere o cca 11 minút pre osobné a 9 minút pre nákladné vozidlá. Pre tranzit medzi Martinom a Kysucami bude skrátenie 1 km a časová úspora cca 8 minút. | 28 353 | 22 691 - 32 334 | 1 254 - 2 069 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||
2 | 7/2016 | ![]() | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||||
3 | 7/2016 | ![]() | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 679 - 8 658 | 1 | 2 | ||||||||
4 | 7/2019 | ![]() | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 15 022 | 15 837 - 18 098 | 917 - 967 | 1 | 3 | |||||||
5 | 8/2019 | ![]() | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 13,5 km | 11 490 | 9 007 - 9 998 | 831 - 943 | 2 | 2 | ||||||
6 | 3/2020 | ![]() | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 9,2 km | 12 064 | 8 780 - 11 203 | 751 - 846 | 3 | 4 | ||||||
7 | 3/2021 | ![]() | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 5,4 km | 7 754 | 10 334 - 11 542 | 639 - 801 | 2 | 2 | ||||||
8 | 1. | 10/2021 | ![]() | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 15 320 | 10 088 - 50 895 | 603 - 2 996 | 2 | 1 | ||||||
9 | 6. | 7/2023 | ![]() | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 12 495 - 26 580 | 11 764 - 50 895 | 603 - 2 996 | 3 | 3 | ||||||
10 | 20. - 23. | 10/2025 | ![]() | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 7,7 km | 6 090 | 5 550 - 9 787 | 497 - 699 | 2 | 3 | |||||
101,2 km |
2 - 6 |
1 786 mil. € |
49,3 km |
5 550 - 93 344 | 1,8 |
2,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku