✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||
148,5 km |
4 423 mil. € |
5 792 - 50 895 | 2,2 |
2,6 |
|||||||||
1 | 12/2013 | 14,9 km | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 959 - 3 852 | 1 | 1 | ||||||
2 | 6/2017 | 7,9 km | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 935 - 2 218 | 1 | 2 | 10/2021 | |||||
3 | 7/2019 | 4,3 km | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 964 - 1 246 | 1 | 3 | ||||||
4 | 8/2019 | 13,5 km | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 1 474 - 1 473 | 2 | 2 | ||||||
5 | 3/2020 | 9,1 km | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 1 657 - 1 567 | 3 | 4 | ||||||
6 | 3/2021 | 4,4 km | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 1 307 - 1 203 | 2 | 2 | ||||||
7 | 1. | 10/2021 | 14,3 km | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 904 - 3 909 | 2 | 1 | |||||
8 | 4. | 9/2022 | 10,2 km | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 2 404 - 2 267 | 1 | 3 | |||||
9 | 5. | 4/2023 | 8,1 km | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 775 - 1 092 | 2 | 3 | |||||
10 | 6. | 7/2023 | 6,8 km | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 770 - 3 909 | 3 | 3 | |||||
11 | 7. | 2/2024 | 13,5 km | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 888 - 3 445 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | ||||
12 | 8. - 9. | 3/2024 | 9,4 km | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 876 - 1 135 | 4 | 5 | |||||
13 | 16. - 17. | 12/2024 | 14,1 km | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 714 - 765 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | ||||
14 | 28. - 29. | 8/2026 | 10,6 km | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 966 - 1 184 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||
15 | 46. | 3/2029 | 7,3 km | 321 mil. € | 10 359 | 1 767 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | ||||
148,5 km |
4 423 mil. € |
5 792 - 50 895 | 2,2 |
2,6 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku