✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | ||||||||||
15 úsekov |
152,5 km |
2 - 4 |
4 411 mil. € |
25,4 mil. € |
2 552 - 50 895 | 2,2 |
2,5 |
7/2021 - 8/2037 |
|||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 19,3 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | 2023 (+1,0) | ||||||
2 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 46,6 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 7/2021 (0,0) | 10/2021 | ||||||
3 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 36,0 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | 2023 (+2,0) | |||||||
4 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 9,8 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 2021 (+1,1) | |||||||
5 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 27,4 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 2024 (+2,8) | |||||||
6 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 14,1 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 8/2022 (+2,2) | |||||||
7 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 9,7 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 10/2024 (+2,6) | ||||||
8 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 25,8 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 1/2027 (+4,8) | ||||||
9 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 18,0 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 4/2026 (+3,7) | ||||||
10 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 19,0 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 7/2026 (+4,3) | ||||||
11 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 85,6 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | Trasa s dlhším tunelom Korbeľka skráti diaľnicu D1 o takmer 3 km, vyhne sa nebezpečným zosuvným územiam i chráneným biotopom a zrejme nebude drahšia ako tzv. úžinový variant. Je preto v tomto prípade najlepším riešením (záverečné stanovisko EIA ju odporúčalo už v roku 2002). Snaha politikov urýchliť dostavbu D1 voľbou trasy s kratším tunelom, a to bez jej riadneho posúdenia, žiaľ viedla do slepej uličky. Neochota priznať a včas opraviť zlé rozhodnutie spôsobila zbytočné zásahy do prírody, márne vynaloženie už vyše 28 miliónov eur a desaťtisícov hodín práce odborníkov. A najmä oddialila reálny horizont dokončenia tohoto úseku diaľnice o viac ako desaťročie. | 12/2030 (+4,5) | |||||
12 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 16,2 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | 9/2028 (+3,5) | ||||||
13 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 17,2 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | Prieťah obce Jablonov nad Turňou na tomto úseku už v minulosti vyriešil obchvat. Výstavba R2 s tunelom Soroška - s rizikami v krasovom území - by znamenala aj výstavbu už druhého obchvatu tejto obce. | 12/2029 (+5,4) | |||||
14 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 14,3 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 11/2031 (+4,8) | ||||||
15 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 19,8 mil. € | 3 | 3 | 8/2037 (+5,9) | |||||||
15 úsekov |
152,5 km |
2 - 4 |
4 411 mil. € |
25,4 mil. € |
2 552 - 50 895 | 2,2 |
2,5 |
7/2021 - 8/2037 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku