✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
13 úsekov |
133,6 km |
2 - 4 |
19 255 m |
4 559 mil. € |
5 792 - 50 895 | 1,9 |
2,4 |
||||||||||
1 | 12/2013 | ![]() | D1 | 14,9 km | 4 | 3 988 m | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | ||||||
2 | 6/2017 | ![]() | D1 | 7,9 km | 4 | 1 863 m | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||
3 | 7/2019 | ![]() | R4 | 4,3 km | 4 | 884 m | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | |||||||
4 | 8/2019 | ![]() | R2 | 13,5 km | 4 | 1 631 m | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | |||||||
5 | 3/2020 | ![]() | R2 | 9,1 km | 4 | 2 553 m | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | |||||||
6 | 3/2021 | ![]() | R3 | 4,4 km | 2 | 1 568 m | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | |||||||
7 | 1. | 10/2021 | ![]() | R4 | 14,3 km | 4 | 1 036 m | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | Vyhodnocovanie ponúk v súťaži o zhotoviteľa stavby. | |||||
8 | 4. | 9/2022 | ![]() | R4 | 10,2 km | 4 | 1 432 m | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | Dobieha MPV, predpoklad podania žiadosti o stavebné povolenie v 3/2022. Zároveň sa pripravujú podklady pre súťaž na zhotoviteľa stavby. | |||||
9 | 5. | 4/2023 | ![]() | R1 | 8,1 km | 4 | 379 m | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | Posudzujú sa výsledky porovnávacej štúdie variantov realizácie. | |||||
10 | 6. | 7/2023 | ![]() | R2 | 6,8 km | 4 | 1 556 m | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | Preberacie konanie po kompletnom dodaní dokumentácie na ponuku v podrobnosti dokumentácie na realizáciu stavby. | |||||
11 | 7. | 2/2024 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | 1 330 m | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | Trasa s dlhším tunelom Korbeľka skráti diaľnicu D1 o takmer 3 km, vyhne sa nebezpečným zosuvným územiam i chráneným biotopom a zrejme nebude drahšia ako tzv. úžinový variant. Je preto v tomto prípade najlepším riešením (záverečné stanovisko EIA ju odporúčalo už v roku 2002). Snaha politikov urýchliť dostavbu D1 voľbou trasy s kratším tunelom, a to bez jej riadneho posúdenia, žiaľ viedla do slepej uličky. Neochota priznať a včas opraviť zlé rozhodnutie spôsobila zbytočné zásahy do prírody, márne vynaloženie už vyše 28 miliónov eur a desaťtisícov hodín práce odborníkov. A najmä oddialila reálny horizont dokončenia tohoto úseku diaľnice o viac ako desaťročie. | Aktuálne sa vypracováva Dokumentácia pre následné posúdenie vôd (termín dodania 1.Q 2022), ktorá posúdi riešenie v zmysle vodného zákona. Následne by malo pokračovať územné konanie. Odporcovia projektu z dotknutého regiónu napadli závery EIA na súde. | ||||
12 | 16. - 17. | 12/2024 | ![]() | R2 | 14,1 km | 2 | 1 035 m | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | Prieťah obce Jablonov nad Turňou na tomto úseku už v minulosti vyriešil obchvat. Výstavba R2 s tunelom Soroška - s rizikami v krasovom území - by znamenala aj výstavbu už druhého obchvatu tejto obce. | žiadna | ||||
13 | 32. - 33. | 12/2026 | ![]() | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Aj severná časť D4 sa plánuje ako diaľničný obchvat trasovaný mimo hlavného mesta. No takéto riešenie pre slabý tranzit medzi D1 a D2 na Záhorí netreba, a na obslúženie dopravy z a do Bratislavy bude málo efektívny. V najbližšom desaťročí bude stačiť lepšie využitie potenciálu odľahčenia ciest prímestskými vlakmi, až ako ďalší v poradí potrebných riešení je cestný tunel popod Malé Karpaty. Tu je mimoriadne dôležité, aby sa včas korektne porovnal dopravný potenciál viacerých možných riešení - nielen medzi Račou a Stupavou (s vyše 11 km tunelom) ale aj možných variantov bližšie k mestu a ťažiskám dopravy, ktoré treba obslúžiť (napr. trasa Galvaniho - Krasňany - Lamač, s ktorou tiež počíta územný plán Bratislavy). | Od roku 2017 prebieha proces posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA). | ||||||
13 úsekov |
133,6 km |
2 - 4 |
19 255 m |
4 559 mil. € |
5 792 - 50 895 | 1,9 |
2,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku