✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||||
28 úsekov |
265,7 km |
2 - 4 |
41 781 m |
6 581 mil. € |
2 552 - 29 988 | 3,0 |
3,2 |
7 - 58 |
||||||||||
1 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 330 m | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | Aktuálne sa vypracováva Dokumentácia pre následné posúdenie vôd (termín dodania 1.Q 2022), ktorá posúdi riešenie v zmysle vodného zákona. Následne by malo pokračovať územné konanie. Odporcovia projektu z dotknutého regiónu napadli závery EIA na súde. | 7 | ||||||
2 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 544 m | 77 mil. € | 2 | 2 | Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie. | 20 | |||||||
3 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 2 764 m | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie. | 21 | ||||||
4 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 1 433 m | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | Prebieha nový proces EIA na zmenené technické riešenie, zároveň sa spracúva dokumentácia na územné rozhodnutie. | 22 | ||||||
5 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 145 m | 59 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | Vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie, jej pripomienkovanie a preberanie. | 23 | ||||||
6 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 1 462 m | 143 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | Dobieha vypracovanie dokumentácií na zmenu územného rozhodnutia a na stavebné povolenie. Ide však o plytvanie kapacitami a zdrojmi, keďže realizácia nákladného riešenia s malými prínosmi je prakticky vylúčená - podľa priorít schválených vládou v septembri 2020 je projekt až na 97. mieste zo 100 hodnotených. | 24 | ||||||
7 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 1 468 m | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | žiadna | 28 | ||||||
8 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 624 m | 179 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 začal nový proces EIA. Zároveň dobieha preberacie konanie už dodanej dokumentácie na stavebné povolenie. | 31 | ||||||
9 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Od roku 2017 prebieha proces posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA). | 32 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||||
10 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 554 m | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | žiadna | 33 | ||||||
11 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 2 104 m | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | žiadna | 36 | ||||||
12 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 1 721 m | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | žiadna | 35 | ||||||
13 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 4 086 m | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | žiadna | 37 | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | |||||
14 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 397 m | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | žiadna | 38 | ||||||
15 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 1 157 m | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | žiadna | 40 | ||||||
16 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 2 549 m | 235 mil. € | 7 793 | 2 | 4 | žiadna | 41 | ||||||
17 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 4 546 m | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | žiadna | 42 | ||||||
18 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 652 m | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | žiadna | 43 | ||||||
19 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 1 739 m | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | žiadna | 44 | ||||||
20 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | 5 | žiadna | 45 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||||
21 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 660 m | 321 mil. € | 10 359 | 3 | 3 | žiadna | 46 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky. Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov bude projekt po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradený do realizácie. | |||||
22 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 768 m | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | žiadna | 47 | ||||||
23 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 1 074 m | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | žiadna | 48 | ||||||
24 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 2 907 m | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | žiadna | 51 | ||||||
25 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 1 826 m | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | žiadna | 50 | ||||||
26 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 1 017 m | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | žiadna | 52 | ||||||
27 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 1 024 m | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | žiadna | 57 | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | |||||
28 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 2 230 m | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 | 2 | žiadna | 58 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||
28 úsekov |
265,7 km |
2 - 4 |
41 781 m |
6 581 mil. € |
2 552 - 29 988 | 3,0 |
3,2 |
7 - 58 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku