✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
|||||||||||
1 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | po 2040 | ||||||
2 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 3 158 m | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||||
3 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 624 m | 179 mil. € | 15 053 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | 11/2023 | 11/2030 (+6,4) | ||||
4 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 95 m | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | po 2040 (0,0) | ||||||
5 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | po 2040 (0,0) | ||||||
6 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 330 m | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | 2/2018 | 12/2030 (+4,5) | ||||
7 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 5 737 m | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||||
8 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 12 326 m | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | po 2040 (+13,9) | ||||||
9 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 8 433 m | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||||
9 úsekov |
264,9 km |
2 - 4 |
31 703 m |
3 958 mil. € |
1 065 - 21 949 | 3,9 |
3,8 |
11/2030 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku