✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||
127,4 km |
2 - 6 |
2 620 mil. € |
5 586 - 93 344 | 1,8 |
2,2 |
10/2021 - 10/2021 | ||||||||
1 | 12/2013 | ![]() | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | ||||||
2 | 7/2016 | ![]() | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||
3 | 7/2016 | ![]() | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | ||||||
4 | 7/2016 | ![]() | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 | |||||
5 | 6/2017 | ![]() | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 2/2001 | 10/2021 | ||||
6 | 7/2019 | ![]() | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | 5/2004 | |||||
7 | 8/2019 | ![]() | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 11/2004 | |||||
8 | 3/2020 | ![]() | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 11/2004 | |||||
9 | 3/2021 | ![]() | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 8/2006 | |||||
10 | 16. - 17. | 12/2024 | ![]() | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 9/2009 | |||
11 | 37. - 38. | 2/2028 | ![]() | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | 4/2010 | |||
12 | 60. - 61. | 8/2031 | ![]() | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | |||||
127,4 km |
2 - 6 |
2 620 mil. € |
5 586 - 93 344 | 1,8 |
2,2 |
10/2021 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku