✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
259,4 km |
2 - 6 |
1 065 - 32 968 | 4,5 |
4,5 |
|||||||||||
1 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 10 312 | 1 288 | 3 | 5 | Veľkorysé a mimoriadne nákladné riešenie (56 mil. € za 3,8 km dvojpruhovej cesty, čo je viac ako treba napríklad na obchvat Prievidze s 50 tisíc obyvateľmi) je úplne neprimerané. Je potrebné hľadať podstatne menej nákladné napojenie cesty I/64 na diaľnicu D1. | |||||
2 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 2 | 1 | ||||||||
3 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 5 587 | 1 199 | 5 | 4 | ||||||
4 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 5 189 - 6 389 | 1 146 - 1 203 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | |||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 5 | 5 | ||||||||
6 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 10 359 | 2 741 | 3 | 3 | Dostavba na 4-pruh s druhou rúrou tunela Branisko (4,9 km) do 10 rokov je primeraná potrebám. Odhad nákladov až na úrovni 300 miliónov eur však považujeme za výrazne premrštený. Indikuje, že NDS pristupuje k plánovaniu projektov a ich nákladom benevolentne a bez účinnej kontroly nebude hľadať najefektívnejšie riešenie (hoci trasa je v tomto prípade daná, rizikom môžu byť prehnané požiadavky policajtov, hasičov i rôznych útvarov NDS a absentujúce pravidlá, ktorý by pri stavbách dopravnej infraštruktúry na Slovensku strážili primeranosť požiadaviek a projektovaných riešení). | |||||
7 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 5 809 - 8 826 | 1 335 - 1 725 | 5 | 4 | ||||||
8 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 6 452 - 10 032 | 1 253 - 1 628 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | |||||
9 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 32 968 | . . . | 9 787 | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | ||||
10 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | |||||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 5 713 - 13 545 | 1 113 - 2 310 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | |||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 2 156 - 6 890 | 607 - 1 070 | 5 | 5 | ||||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 5 420 - 8 693 | 1 014 - 1 369 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | |||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 2 228 - 6 331 | 328 - 768 | 5 | 5 | ||||||
15 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 1 065 - 4 239 | 215 - 1 012 | 5 | 5 | ||||||
259,4 km |
2 - 6 |
1 065 - 32 968 | 4,5 |
4,5 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku