✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
jednostranné / obojstranné
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
268,2 km |
2 - 6 |
3 197 mil. € |
1 065 - 44 493 | 4,3 |
4,1 |
||||||||||||
1 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | Turie | 555 mil. € | 28 353 | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | 9/2008 | |||||
2 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 6/2017 | 10/2021 | |||||||
3 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 4 984 | 2 | 1 | 7/2023 | |||||||
4 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 8 422 | 5 587 | 5 | 4 | 2/2026 | ||||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | Gombasek | 176 mil. € | 8 348 | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 1/2027 | ||||
6 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 | 5 | 6/2028 | |||||||
7 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | Drienovec | 117 mil. € | 15 407 | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | 7/2027 | |||||
8 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 10 783 | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 9/2027 | |||||
9 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | Stupava | 90 mil. € | 41 057 | 32 968 | . . . | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 1/2031 | |||
10 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 46 864 | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 1/2031 | ||||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | ||||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 2 317 v priemere za dlhý úsek NZ - LC | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | |||||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 9 865 | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | ||||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 2 317 v priemere za dlhý úsek NZ - LC | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | |||||||
15 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 2 317 v priemere za dlhý úsek NZ - LC | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | |||||||
268,2 km |
2 - 6 |
3 197 mil. € |
1 065 - 44 493 | 4,3 |
4,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku