✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
3,5 - 12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
340,6 km |
2 - 4 |
8 874 m |
5 303 mil. € |
1 698 - 37 927 | 3,9 |
3,4 |
|||||||||||
1 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 0 m | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 852 - 949 | 4 | 2 | 12/2017 | |||||
2 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 15 m | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 189 - 255 | 4 | 5 | ||||||
3 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 231 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | ||||||
4 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 131 m | 155 mil. € | 16 268 | 400 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | |||||
5 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 4 | 4 | |||||||||
6 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 4 | 4 | |||||||||
7 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 248 - 279 | 4 | 5 | |||||||
8 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 886 m | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 280 - 373 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | |||||
9 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 253 m | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 193 - 261 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | |||||
10 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 1 757 m | 100 mil. € | 11 611 | 213 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | 8/2019 | ||||
11 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 164 m | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 77 - 169 | 4 | 3 | ||||||
12 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 10 359 | 541 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | ||||||
13 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 110 m | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 196 - 287 | 4 | 3 | 12/2018 | |||||
14 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 86 m | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 127 - 169 | 4 | 3 | 4/2017 | |||||
15 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 199 m | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 102 - 192 | 4 | 3 | 4/2017 | |||||
16 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 440 m | 182 mil. € | 7 234 | 142 | 4 | 3 | 11/2020 | |||||
17 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 265 m | 222 mil. € | 2 561 - 5 054 | 105 - 136 | 4 | 3 | 11/2020 | |||||
18 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 428 m | 406 mil. € | 7 784 | 204 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||
19 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 366 m | 339 mil. € | 9 704 - 13 715 | 256 - 340 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||
20 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 45 m | 94 mil. € | 7 211 | 245 | 4 | 2 | ||||||
21 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 213 m | 139 mil. € | 4 033 - 8 369 | 64 - 112 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | |||||
22 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 303 m | 136 mil. € | 1 698 - 6 812 | 27 - 108 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | |||||
23 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 295 m | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 172 - 328 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | 1/2023 | ||||
24 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 300 m | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 147 - 155 | 4 | 2 | ||||||
25 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 2 619 m | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 62 - 372 | 4 | 4 | ||||||
340,6 km |
2 - 4 |
8 874 m |
5 303 mil. € |
1 698 - 37 927 | 3,9 |
3,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku