✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||||
217,7 km |
2 - 4 |
4 466 mil. € |
20,4 mil. € |
3 782 - 21 743 | 3,4 |
3,6 |
||||||||||
1 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | Krásno nad Kysucou | 309 mil. € | 28,6 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||
2 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 10,2 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | ||||||
3 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | Brodno, Kysucké Nové Mesto | 410 mil. € | 36,7 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | ||||
4 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | Lipníky | 105 mil. € | 26,1 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | |||||
5 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | Rimavská Sobota | 125 mil. € | 11,8 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | |||||
6 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | križovatka D1 | 100 mil. € | 21,7 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | |||||
7 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 44,7 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | |||||
8 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 62,1 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | ||||||
9 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | Moldava nad Bodvou, Šaca | 224 mil. € | 12,5 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | ||||
10 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | Plešivec | 176 mil. € | 9,8 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | |||||
11 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 37,2 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | ||||||
12 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 44,0 mil. € | 10 359 | 3 | 3 | ||||||
13 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | Turňa nad Bodvou | 117 mil. € | 8,4 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | |||||
14 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 9,5 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | ||||||
15 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | Mošovce,
Horná Štubňa | 71 mil. € | 6,2 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | |||||
16 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | Stročín | 101 mil. € | 16,9 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | |||||
17 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 18,6 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | |||||
217,7 km |
2 - 4 |
4 466 mil. € |
20,4 mil. € |
3 782 - 21 743 | 3,4 |
3,6 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku