✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
rok
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||
1 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||
2 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 10,1 % | 2 | 71 mil. € | 2030 | 4 | 3 | ||||||
3 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 7,9 % | 4 | 406 mil. € | 2030 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||
4 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 18,4 % | 4 | 339 mil. € | 2030 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||
5 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 1,3 % | 4 | 418 mil. € | 5,5 min. | 2030 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | ||||
6 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 2,3 % | 4 | 192 mil. € | 8,3 min. | 2030 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | ||||
7 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 1,1 % | 4 | 139 mil. € | 8,9 min. | 2030 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | ||||
8 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 3,2 % | 4 | 162 mil. € | 1,9 min. | 2030 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | ||||
9 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 2,2 % | 4 | 136 mil. € | 7,6 min. | 2030 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | ||||
9 úsekov |
125,6 km |
4,8 % |
2 - 6 |
1 862 mil. € |
32,2 min. |
3,2 |
3,0 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku