✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||
1 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 53 m | 1 | 418 mil. € | 3 | 3 | |||||
2 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 408 m | 2 | 192 mil. € | 2 | 2 | |||||
3 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 60 m | 2 | 305 mil. € | 3 | 3 | |||||
4 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 213 m | 1 | 139 mil. € | 4 | 3 | |||||
5 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 | 1 020 mil. € | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | |||||
6 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 295 m | 4 | 662 mil. € | 4 | 4 | |||||
7 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 154 m | 1 | 162 mil. € | 3 | 3 | |||||
8 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 303 m | 1 | 136 mil. € | 4 | 3 | |||||
9 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 1 124 m | 2 | 410 mil. € | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | ||||
9 úsekov |
203,2 km |
2 - 4 |
2 610 m |
15 |
3 444 mil. € |
3,0 |
3,0 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku