✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||
2 - 4 |
1 749 mil. € |
2 552 - 50 895 | 2,4 |
2,7 |
||||||||||
1 | 7/2019 | ![]() | R4 | 4 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | 5/2004 | |||||
2 | 1. | 10/2021 | ![]() | R4 | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 6/2014 | ||||
3 | 4. | 9/2022 | ![]() | R4 | 4 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 5/2004 | ||||
4 | 19. | 6/2025 | ![]() | R4 | 2 | 94 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | 1/2000 | ||||
5 | 28. - 29. | 8/2026 | ![]() | R4 | 4 | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | |||||
6 | 34. - 36. | 6/2027 | ![]() | R4 | 2 | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | |||||
7 | 34. - 36. | 6/2027 | ![]() | R4 | 2 | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | |||||
8 | 42. - 43. | 11/2028 | ![]() | R4 | 2 | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 4/2016 | ||||
9 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 2 | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | |||||
10 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 2 | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | |||||
11 | 64. - 68. | 8/2033 | ![]() | D1 | 4 | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 2 | 2 | Výstavba 4-pruhovej diaľnice na tomto úseku po roku 2030 bude potrebná. Náklady sú v pomere prínosom veľmi prijateľné, trasa v nenáročnom teréne obchádza naraz až štyri obce. Bolo by vhodné predĺžiť tento úsek ešte o 2 km zo susedného úseku D1 v smere od Košíc s tunelom Dargov (zrejme pribudne až neskôr). Predĺžený úsek by naraz a skôr odbremenil od tranzitnej dopravy aj piatu obec - Dargov. | ||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R5 | 2 | 54 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | Dopravne (zbytočne) veľkorysé riešenie, jeho stavebná náročnosť a vysoké náklady (vyše 50 mil. € za sotva 1,7 km) už dávno volali po zásadnom prehodnotení, no ministri dopravy a ich nominanti na to dlho nenašli odvahu. Radšej predstierali pokračovanie prípravy. Až v októbri 2018 stiahla NDS žiadosť o územné rozhodnutie na pridrahú rýchlocestu, čo je síce nepopulárne ale konečne správne riešenie. Nasledovať má nové posúdenie variantov preložky v parametroch cesty I. triedy alebo skapacitnenia existujúcej cesty so zmiernením jej dopadov na časť obce, ktorou prechádza. Keby o zmene rozhodol už minister Počiatek v roku 2012, keď ho na nutnosť prehodnotenia upozornil Inštitút stratégie MDV, primeranejšie riešenie už mohlo byť pripravené na realizáciu. | 10/2009 | |||
2 - 4 |
1 749 mil. € |
2 552 - 50 895 | 2,4 |
2,7 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku