✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
|||||||||||
11 úsekov |
99,8 km |
16,4 % |
2 - 8 |
2 641 mil. € |
8 780 - 62 652 | 1,7 |
2,2 |
8/2022 - 6/2030 | ||||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 29,1 % | 4 | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 2 885 - 5 704 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | 2023 (+1,0) | ||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 17,2 % | 4 | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 2 856 - 6 911 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | 2024 (+4,0) | ||||||
3 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 20,6 % | 4 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 881 - 2 213 | 1 | 3 | 2023 (+2,0) | |||||||
4 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 27,9 % | 4 | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 2 408 - 2 413 | 3 | 4 | 2024 (+2,8) | |||||||
5 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 30,2 % | 2 | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 1 946 - 2 004 | 2 | 2 | 8/2022 (+2,2) | |||||||
6 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 7,2 % | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 1 507 - 6 905 | 2 | 1 | 10/2024 (+2,6) | ||||||
7 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 14,0 % | 8 | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 10 385 | 1 | 1 | 9/2025 (+4,6) | |||||
8 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 14,0 % | 4 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 3 900 - 4 025 | 1 | 3 | 1/2027 (+4,8) | ||||||
9 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4,7 % | 4 | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 1 550 - 2 151 | 2 | 3 | 4/2026 (+3,7) | ||||||
10 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 22,9 % | 4 | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 1 373 - 6 905 | 3 | 3 | 7/2026 (+4,3) | ||||||
11 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 0,3 % | 8 | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 10 385 | 2 | 1 | Od roku 2008 projektované rozšírenie D1 na 6-pruh + obojstranné kolektorové pásy (spolu 10 pruhov!) bolo prehnane veľkorysé a nákladné. Žiaľ, NDS upustila od kolektorov a nahradila ich plánom rozšírenia samotnej diaľnice po Senec na 8-pruh až potom, čo dlhé roky živila nesplniteľné očakávania a premárnila mnoho rokov i milióny eur nákladov prípravou zlého riešenia. O triezvejšom riešení bez kolektorov ale s 8-pruhom na D1 sa už viac rokov hovorí, príprava však stagnuje. | 6/2030 (+6,9) | ||||
11 úsekov |
99,8 km |
16,4 % |
2 - 8 |
2 641 mil. € |
8 780 - 62 652 | 1,7 |
2,2 |
8/2022 - 6/2030 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku