✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||
148,3 km |
2 - 8 |
2 816 mil. € |
2 156 - 62 652 | 2,3 |
2,5 |
||||||||
1 | 3. | 3/2022 | ![]() | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | |||
2 | 60. - 61. | 8/2031 | ![]() | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 7 211 | 4 | 2 | ||||
3 | 12/2013 | ![]() | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | ||||
4 | 1. | 10/2021 | ![]() | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | ||||
5 | 3/2020 | ![]() | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | |||||
6 | 6/2014 | ![]() | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||
7 | 8/2019 | ![]() | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | |||||
8 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | ||||
9 | 28. - 29. | 8/2026 | ![]() | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | Na tomto úseku bude aj v prípade rastu intenzity dopravy ešte dlho postačovať súčasná široká a prehľadná cesta I/16. Potrebuje len poriadnu opravu výrazne zanedbanej vozovky. | |||
10 | 64. - 68. | 8/2033 | ![]() | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | 3 | Doterajšie trasovanie diaľnice D1 pri Michalovciach si žiaľ vyžaduje až 3,5-kilometrový privádzač, s ktorým sa cesta z/do Michaloviec po D1 predĺži oproti súčasnej ceste až o 4 km a pre tranzit ďalej v smere z/do Humenného ešte viac. Odporúčame preveriť možnosti trasovania bližšie k Michalovciam, aby sa prínosy úseku pre užívateľov citeľne zvýšili, čo je tu pravdepodobne dosiahnuteľné s rovnakými alebo dokonca menšími nákladmi ako zatiaľ plánované riešenie. Zároveň by sa vylúčil záujem časti vodičov využívať z Michaloviec na D1 kratšiu jestvujúcu cestu cez obec Pozdišovce a mestskú časť Michaloviec Močarany. | |||
11 | 7/2019 | ![]() | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | |||||
12 | 4. | 9/2022 | ![]() | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | ||||
13 | 3/2021 | ![]() | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | |||||
148,3 km |
2 - 8 |
2 816 mil. € |
2 156 - 62 652 | 2,3 |
2,5 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku