✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||
1 | 12/2013 | ![]() | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 19,0 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | |||||
2 | 7/2016 | ![]() | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 | |||||
3 | 1. | 10/2021 | ![]() | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 8,2 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | ||||
4 | 3. | 3/2022 | ![]() | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 6,3 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | |||
5 | 7. | 2/2024 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 23,4 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | |||
6 | 18. | 4/2025 | ![]() | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 1,0 mil. € | 2 | 1 | |||||
7 | 27. | 5/2026 | ![]() | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 11,7 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa. | 1 | |||
8 | 34. - 36. | 6/2027 | ![]() | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 1,3 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | |||
9 | 59. | 7/2031 | ![]() | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 8,7 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | |||
10 | 62. - 63. | 10/2032 | ![]() | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 1,7 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | ||
101,6 km |
2 - 8 |
2 962 mil. € |
81,2 mil. € |
10 088 - 62 652 | 1,8 |
1,5 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku