Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)73 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)14 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 1 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 1 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 1 / 6
+
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
 
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
aspoň) zmenšiť skôr ako b
 
 
 
 
 
 
 
952,1 km
2 - 8
16 883 mil. €
57,9 mil. €
1 065 - 93 344
2,9
3,0
10/2021 - 10/2021
0.1 - 1.03
1
D1
14,9 km
4
341 mil. €
20,7 mil. €
12 491 - 24 900
1
1
2
D1
13,5 km
4
555 mil. €
37,3 mil. €
22 691 - 32 334
1
2
3
D4
4,4 km
4 - 6
1
2
4
D4
22,6 km
4 - 6
32 336 - 93 344
.
.
.
1
2
5
R7
6,4 km
4 - 6
27 633 - 44 493
.
.
.
1
1
10/2021
6
D1
7,9 km
4
434 mil. €
19 072 - 21 988
1
2
10/2021
7
R4
4,3 km
4
179 mil. €
0,0 mil. €
15 837 - 18 098
1
3
8
R2
13,5 km
4
142 mil. €
0,0 mil. €
9 007 - 9 998
2
2
9
R2
9,1 km
4
267 mil. €
0,0 mil. €
8 780 - 11 203
3
4
10
R3
4,4 km
2
70 mil. €
10 334 - 11 542
2
2
11
R4
14,3 km
4
202 mil. €
10 088 - 50 895
2
1
Vyhodnocovanie ponúk v súťaži o zhotoviteľa stavby.
nedostupný údaj
12
D1
3,5 km
8
149 mil. €
62 652
.
.
.
1
1
Súťaž vyhlásená v 9/2021 na zhotoviteľa obchádzkových trás a prestavby D1 po Triblavinu, v režime naprojektuj a postav
nedostupný údaj
13
R4
10,2 km
4
299 mil. €
22 341 - 30 731
1
3
Dobieha MPV, predpoklad podania žiadosti o stavebné povolenie v 3/2022. Zároveň sa pripravujú podklady pre súťaž na zhotoviteľa stavby.
nedostupný údaj
14
R1
8,1 km
4
173 mil. €
12 387 - 17 316
2
3
Posudzujú sa výsledky porovnávacej štúdie variantov realizácie.
0,60
15
R2
6,8 km
4
171 mil. €
11 764 - 50 895
3
3
Preberacie konanie po kompletnom dodaní dokumentácie na ponuku v podrobnosti dokumentácie na realizáciu stavby.
nedostupný údaj
16
D1
13,5 km
4
1 235 mil. €
13 676 - 21 949
1
1
Aktuálne sa vypracováva Dokumentácia pre následné posúdenie vôd (termín dodania 1.Q 2022), ktorá posúdi riešenie v zmysle vodného zákona. Následne by malo pokračovať územné konanie. Odporcovia projektu z dotknutého regiónu napadli závery EIA na súde.
0,46
17
R2
6,2 km
2
105 mil. €
5 304
2
2
žiadna
0,46
18
R7
9,4 km
4
191 mil. €
6 428 - 9 084
4
5
žiadna
0,44
19
D1
3,8 km
2
57 mil. €
10 312
3
5
žiadna
nedostupný údaj
20
R1
2,7 km
4
155 mil. €
16 268
4
3
žiadna
nedostupný údaj
21
R3
6,5 km
2
70 mil. €
6 706 - 9 733
2
2
Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie.
0,10
22
R2
8,3 km
2
169 mil. €
5 277 - 6 250
2
2
žiadna
0,23
23
R7
23,5 km
2
227 mil. €
4
4
Územné konanie začaté od 7/2021.
0,59
24
R7
14,3 km
2
172 mil. €
4
4
žiadna
0,59
25
R7
8,4 km
4
161 mil. €
6 403 - 9 478
4
5
Územné konanie začaté od 9/2021.
0,81
26
R2
14,1 km
2
272 mil. €
5 792 - 7 064
3
2
žiadna
0,63
27
D1
1,1 km
2
12 mil. €
2
1
žiadna
nedostupný údaj
28
R4
8,2 km
2
94 mil. €
4 001
3
3
žiadna
0,40
29
R3
4,9 km
2
77 mil. €
2
2
Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie.
0,96
30
R3
8,3 km
2
199 mil. €
5 550 - 9 787
2
3
Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie.
0,94
31
R2
16,0 km
4
277 mil. €
9 654 - 12 079
2
2
Prebieha nový proces EIA na zmenené technické riešenie, zároveň sa spracúva dokumentácia na územné rozhodnutie.
0,65
32
R2
2,7 km
4
59 mil. €
12 862
3
4
Vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie, jej pripomienkovanie a preberanie.
0,65
33
R2
6,1 km
4
143 mil. €
12 157
3
4
Dobieha vypracovanie dokumentácií na zmenu územného rozhodnutia a na stavebné povolenie. Ide však o plytvanie kapacitami a zdrojmi, keďže realizácia nákladného riešenia s malými prínosmi je prakticky vylúčená - podľa priorít schválených vládou v septembri 2020 je projekt až na 97. mieste zo 100 hodnotených.
0,10
34
D3
10,8 km
4
309 mil. €
14 176 - 14 186
2
4
Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc.
Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 obstaráva štúdia realizovateľnosti, a tiež sa začína nový proces EIA. Zároveň sa spracúva dokumentácia na stavebné povolenie, ktorej projektovanie je ale predčasné, keď nie je známe, ktorý variant riešenia vzíde ako optimálny z neskoro objednanej štúdie realizovateľnosti a aké podmienky pre jeho realizáciu určí ešte len začatý proces EIA.
0,43
35
R2
20,7 km
2
211 mil. €
6 969 - 10 726
4
4
žiadna
0,32
36
D3
11,2 km
4
410 mil. €
13 886 - 21 743
1
1
Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli.
Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 obstaráva štúdia realizovateľnosti, a tiež sa začína nový proces EIA. Zároveň sa už spracúva dokumentácia na stavebné povolenie, ktorej projektovanie sa však zrejme výrazne predĺži pre čakanie na závery EIA.
0,93
37
R4
4,0 km
4
105 mil. €
14 625
2
2
žiadna
0,78
38
R2
10,6 km
2
125 mil. €
6 412 - 8 112
4
4
žiadna
0,18
39
D3
4,0 km
4
179 mil. €
15 053
1
2
Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc.
Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 začal nový proces EIA. Zároveň dobieha preberacie konanie už dodanej dokumentácie na stavebné povolenie.
0,86
40
D4
12,4 km
4
772 mil. €
3
4
Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly.
Od roku 2017 prebieha proces posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA).
nedostupný údaj
41
R2
18,0 km
2
224 mil. €
10 140 - 11 010
3
5
Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate.
žiadna
0,24
42
D1
10,6 km
8
234 mil. €
62 652
.
.
.
2
1
žiadna
nedostupný údaj
43
R4
6,5 km
2
116 mil. €
6 651 - 9 113
2
3
žiadna
1,03
44
R4
7,0 km
2
122 mil. €
3 407 - 3 769
2
2
žiadna
0,86
45
R1
14,9 km
4
785 mil. €
8 140 - 13 204
3
3
žiadna
nedostupný údaj
46
R2
7,8 km
2
73 mil. €
5 587
5
4
žiadna
-0,04
47
D1
19,9 km
6
321 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
3
2
žiadna
nedostupný údaj
48
R2
9,6 km
2
112 mil. €
8 634 - 11 116
2
4
žiadna
0,22
49
R2
11,5 km
2
235 mil. €
7 793
2
4
žiadna
0,54
50
R4
7,9 km
2
129 mil. €
2 552 - 2 737
4
3
žiadna
0,14
51
R3
5,0 km
2
63 mil. €
9 492 - 10 279
3
2
žiadna
0,44
52
R2
18,0 km
2
176 mil. €
5 189 - 6 389
5
5
žiadna
0,25
53
D4
3,6 km
4
133 mil. €
5
5
V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie.
žiadna
nedostupný údaj
54
D1
7,3 km
4
321 mil. €
10 359
3
3
žiadna
nedostupný údaj
55
R2
14,0 km
2
117 mil. €
5 809 - 8 826
5
4
žiadna
0,33
56
R2
9,8 km
2
93 mil. €
6 452 - 10 032
5
5
žiadna
0,22
57
R3
7,9 km
2
71 mil. €
5 441 - 8 427
4
3
žiadna
nedostupný údaj
58
R4
8,0 km
2
133 mil. €
5 814 - 7 518
4
3
žiadna
0,21
59
R4
7,5 km
2
124 mil. €
3 769 - 3 897
3
3
žiadna
0,77
60
R4
6,0 km
2
101 mil. €
3 782 - 6 302
4
3
žiadna
0,36
61
R8
54,9 km
4
1 020 mil. €
4 151 - 11 477
3
5
Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase.
žiadna
0,53
62
R3
14,0 km
4
191 mil. €
14 233 - 18 874
3
3
žiadna
nedostupný údaj
63
R2
17,5 km
4
287 mil. €
12 819 - 29 988
2
2
žiadna
nedostupný údaj
64
R3
8,7 km
2
94 mil. €
7 211
4
2
žiadna
0,35
65
R3
10,9 km
2
129 mil. €
5 586 - 10 745
3
2
žiadna
0,47
66
D1
15,5 km
4
136 mil. €
1 698 - 6 812
4
3
žiadna
0,53
67
R2
49,0 km
2
662 mil. €
5 762 - 14 648
4
4
žiadna
nedostupný údaj
68
R7
29,2 km
2
230 mil. €
2 156 - 6 890
5
5
žiadna
0,72
69
R3
10,3 km
2
92 mil. €
5 098 - 5 557
4
2
žiadna
nedostupný údaj
70
D3
3,1 km
4
60 mil. €
5 420 - 8 693
5
5
žiadna
nedostupný údaj
71
R7
32,8 km
2
367 mil. €
2 228 - 6 331
5
5
žiadna
0,71
72
R3
58,5 km
2
611 mil. €
3 247 - 11 434
4
4
žiadna
nedostupný údaj
73
R7
71,3 km
2
553 mil. €
1 065 - 4 239
5
5
žiadna
0,34
 
 
 
952,1 km
2 - 8
16 883 mil. €
57,9 mil. €
1 065 - 93 344
2,9
3,0
10/2021 - 10/2021
0.1 - 1.03
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku