✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
<3,5 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||
703,4 km |
2 - 8 |
13 600 mil. € |
17,9 mil. € |
2 156 - 93 344 | 2,8 |
3,0 |
10/2021 - 10/2021 | |||||||||
1 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 46,6 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 228 - 1 350 | 1 | 2 | 10/2021 | |||||
2 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 073 - 2 257 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
3 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||
4 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 679 - 8 658 | 1 | 2 | |||||||
5 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 19,3 mil. € | 12 491 - 24 900 | 926 - 1 852 | 1 | 1 | ||||||
6 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 27,4 mil. € | 8 780 - 11 203 | 751 - 846 | 3 | 4 | ||||||
7 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 39,6 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 254 - 2 069 | 1 | 2 | ||||||
8 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 9,8 mil. € | 9 007 - 9 998 | 831 - 943 | 2 | 2 | ||||||
9 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 36,0 mil. € | 15 837 - 18 098 | 917 - 967 | 1 | 3 | ||||||
10 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 14,1 mil. € | 10 334 - 11 542 | 639 - 801 | 2 | 2 | ||||||
11 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 18,0 mil. € | 12 387 - 17 316 | 775 - 1 059 | 2 | 3 | |||||
12 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 41,1 mil. € | 10 359 | 974 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | ||||
13 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 13,6 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 2 765 - 3 271 | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | |||
14 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 36,3 mil. € | 62 652 | . . . | 4 281 | 1 | 1 | ||||
15 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 18,1 mil. € | 62 652 | . . . | 4 281 | 2 | 1 | ||||
16 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 33,9 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | ||||||
17 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 15,7 mil. € | 5 304 | 462 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||
18 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 13,7 mil. € | 2 | 2 | |||||||
19 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 9,0 mil. € | 8 634 - 11 116 | 635 - 690 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | ||||
20 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 9,4 mil. € | 4 | 4 | |||||||
21 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 14,5 mil. € | 6 651 - 9 113 | 383 - 425 | 2 | 3 | |||||
22 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 8,2 mil. € | 6 452 - 10 032 | 473 - 644 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||
23 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 16,2 mil. € | 6 428 - 9 084 | 500 - 623 | 4 | 5 | |||||
24 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 7,9 mil. € | 5 587 | 488 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
25 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 9,7 mil. € | 10 088 - 50 895 | 603 - 2 996 | 2 | 1 | |||||
26 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 19,0 mil. € | 11 764 - 50 895 | 603 - 2 996 | 3 | 3 | |||||
27 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 16,5 mil. € | 12 157 | 1 004 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||
28 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 8,9 mil. € | 6 706 - 9 733 | 393 - 539 | 2 | 2 | |||||
29 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 14,8 mil. € | 5 814 - 7 518 | 384 - 424 | 4 | 3 | |||||
30 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 25,7 mil. € | 14 176 - 14 186 | 875 - 929 | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | ||||
31 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 10,5 mil. € | 4 001 | 207 | 3 | 3 | |||||
32 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 21,8 mil. € | 14 625 | 888 | 2 | 2 | |||||
33 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 9,3 mil. € | 6 969 - 10 726 | 557 - 946 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | ||||
34 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 11,4 mil. € | 14 233 - 18 874 | 911 - 1 315 | 3 | 3 | |||||
35 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 15,2 mil. € | 6 403 - 9 478 | 451 - 513 | 4 | 5 | |||||
36 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 14,7 mil. € | 9 654 - 12 079 | 692 - 940 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | ||||
37 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 10,5 mil. € | 10 140 - 11 010 | 570 - 674 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | ||||
38 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 17,2 mil. € | 4 151 - 11 477 | 333 - 812 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | ||||
39 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 11,8 mil. € | 5 762 - 14 648 | 525 - 852 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | ||||
40 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 6,2 mil. € | 2 156 - 6 890 | 244 - 497 | 5 | 5 | |||||
41 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 40,9 mil. € | 15 053 | 1 018 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | ||||
42 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 10,8 mil. € | 6 412 - 8 112 | 516 - 606 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||
43 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 17,7 mil. € | 7 793 | 655 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | ||||
44 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 25,8 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 496 - 1 758 | 1 | 3 | |||||
45 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 13,6 mil. € | 10 312 | 531 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | ||||
46 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 8,9 mil. € | 2 | 1 | |||||||
47 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 14,7 mil. € | 3 769 - 3 897 | 240 - 264 | 3 | 3 | |||||
48 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 6,9 mil. € | 5 098 - 5 557 | 421 - 428 | 4 | 2 | |||||
49 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 14,7 mil. € | 3 407 - 3 769 | 201 - 240 | 2 | 2 | |||||
50 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 17,2 mil. € | 5 792 - 7 064 | 461 - 521 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | ||||
51 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 155 mil. € | 34,9 mil. € | 16 268 | 893 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | ||||
52 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 19,1 mil. € | 5 420 - 8 693 | 476 - 755 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | ||||
53 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 50,2 mil. € | 8 140 - 13 204 | 575 - 1 052 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | ||||
54 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 14,5 mil. € | 3 782 - 6 302 | 205 - 412 | 4 | 3 | |||||
55 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 8,4 mil. € | 5 189 - 6 389 | 359 - 396 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||
56 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 18,7 mil. € | 12 862 | 894 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||
57 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 85,6 mil. € | 13 676 - 21 949 | 869 - 1 422 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | ||||
58 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 7,2 mil. € | 5 809 - 8 826 | 454 - 531 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
59 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 18,7 mil. € | 5 277 - 6 250 | 489 - 523 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||
60 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 11,4 mil. € | 4 | 4 | |||||||
61 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 14,3 mil. € | 2 552 - 2 737 | 177 - 189 | 4 | 3 | |||||
62 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 33,0 mil. € | 13 886 - 21 743 | 738 - 1 705 | 1 | Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa. | 1 | ||||
703,4 km |
2 - 8 |
13 600 mil. € |
17,9 mil. € |
2 156 - 93 344 | 2,8 |
3,0 |
10/2021 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku