✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | ||||||||||||
44 úsekov |
413,0 km |
2 - 8 |
28 045 m |
8 388 mil. € |
176,2 min. |
2 561 - 93 344 | 2,3 |
2,8 |
7/2021 - po 2040 |
10/2021 - 10/2021 | ||||||||
1 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 7 445 m | 555 mil. € | 9,5 min. | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | 2024 (+4,0) | |||||||
2 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 0 m | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | ||||||||||
3 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 0 m | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | ||||||||
4 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 0 m | 2,7 min. | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 (+0,3) | 10/2021 | ||||||
5 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 2 237 m | 434 mil. € | 5,6 min. | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 7/2021 (0,0) | 10/2021 | ||||||
6 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 1 153 m | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | 2023 (+2,0) | ||||||||
7 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 0 m | 142 mil. € | 9,5 min. | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 2021 (+1,1) | |||||||
8 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 0 m | 267 mil. € | 6,5 min. | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 2024 (+2,8) | |||||||
9 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 0 m | 70 mil. € | 3,8 min. | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 8/2022 (+2,2) | |||||||
10 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 0 m | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 10/2024 (+2,6) | |||||||
11 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 0 m | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | 9/2025 (+4,6) | ||||||
12 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 917 m | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 1/2027 (+4,8) | |||||||
13 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 0 m | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 4/2026 (+3,7) | |||||||
14 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 0 m | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 7/2026 (+4,3) | |||||||
15 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 8 688 m | 1 235 mil. € | 9,6 min. | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | 12/2030 (+4,5) | |||||
16 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 0 m | 105 mil. € | 4,4 min. | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 3/2026 (+4,7) | |||||
17 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 0 m | 191 mil. € | 6,7 min. | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | 9/2028 (+3,5) | ||||||
18 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 0 m | 57 mil. € | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | 4/2027 (+4,1) | ||||||
19 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 0 m | 155 mil. € | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | 6/2026 (+3,5) | ||||||
20 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 0 m | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 7/2026 (+2,7) | |||||||
21 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 0 m | 169 mil. € | 5,9 min. | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 8/2026 (+5,1) | |||||
22 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 0 m | 227 mil. € | 4 | 4 | 4/2029 (+4,1) | ||||||||
23 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 0 m | 172 mil. € | 4 | 4 | 4/2029 (+4,1) | ||||||||
24 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 4 282 m | 272 mil. € | 10,0 min. | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 12/2029 (+5,4) | |||||
25 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 0 m | 12 mil. € | 2 | 1 | 1/2027 (+5,0) | ||||||||
26 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 0 m | 94 mil. € | 5,8 min. | 4 001 | 3 | 3 | 6/2027 (+4,7) | ||||||
27 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 0 m | 77 mil. € | 3,0 min. | 2 | 2 | 10/2028 (+4,1) | |||||||
28 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 630 m | 199 mil. € | 5,8 min. | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 10/2028 (+4,1) | ||||||
29 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 510 m | 277 mil. € | 11,3 min. | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | 10/2028 (+3,2) | |||||
30 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 0 m | 59 mil. € | 1,8 min. | 12 862 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 10/2028 (+4,2) | |||||
31 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 0 m | 143 mil. € | 4,6 min. | 12 157 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 12/2028 (+4,3) | |||||
32 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 0 m | 211 mil. € | 14,6 min. | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | 4/2028 (+4,8) | |||||
33 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 0 m | 105 mil. € | 2,5 min. | 14 625 | 2 | 2 | 8/2029 (+3,8) | ||||||
34 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 0 m | 125 mil. € | 7,9 min. | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | 8/2028 (+5,1) | |||||
35 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 590 m | 179 mil. € | 2,8 min. | 15 053 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | 11/2030 (+6,4) | |||||
36 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 0 m | 224 mil. € | 12,7 min. | 10 140 - 11 010 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | 12/2029 (+2,8) | |||||
37 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 0 m | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | 6/2030 (+6,9) | ||||||
38 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 0 m | 116 mil. € | 4,8 min. | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | 6/2030 (+3,7) | ||||||
39 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 0 m | 122 mil. € | 5,3 min. | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 6/2030 (+3,7) | ||||||
40 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 0 m | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | 3/2031 (+5,9) | ||||||
41 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 593 m | 235 mil. € | 8,1 min. | 7 793 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | 9/2031 (+5,4) | |||||
42 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 0 m | 222 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | 7/2033 (+4,3) | |||||||
43 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 0 m | 287 mil. € | 11,3 min. | 12 819 - 29 988 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | 7/2034 (+10,0) | |||||
44 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 0 m | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | po 2040 (0,0) | ||||||
44 úsekov |
413,0 km |
2 - 8 |
28 045 m |
8 388 mil. € |
176,2 min. |
2 561 - 93 344 | 2,3 |
2,8 |
7/2021 - po 2040 |
10/2021 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku