✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
>12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
180,8 km |
2 - 8 |
3 409 mil. € |
4 001 - 93 344 | 2,0 |
2,3 |
10/2021 - 10/2021 | |||||||||
1 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 639 - 3 702 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||||
2 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||
3 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 3 057 - 7 634 | 1 | 2 | |||||||
4 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 912 - 1 523 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
5 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 186 - 1 322 | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||
6 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 399 - 500 | 1 | 3 | 10,0 | 0,0 | |||||
7 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 1 039 - 1 131 | 2 | 2 | 9,0 | 0,0 | |||||
8 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 577 - 783 | 2 | 2 | 11,0 | 0,0 | |||||
9 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 477 - 2 380 | 2 | 1 | 10,0 | 0,0 | |||||
10 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 4 737 | 1 | 1 | 8,0 | 1,0 | ||||
11 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 953 - 1 474 | 1 | 3 | 10,0 | 1,0 | |||||
12 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 434 - 541 | 2 | 3 | 9,0 | 2,0 | |||||
13 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 264 - 2 380 | 3 | 3 | 9,0 | 1,0 | |||||
14 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 5 304 | 704 | 2 | 2 | Úzku, kľukatú a neprehľadnú cestu za Rimavskou Sobotou (najhoršiu na celom južnom ťahu) je napriek nie vysokej intenzite dopravy primerané a potrebné nahradiť súvislou preložkou cesty, resp. 1/2-profilom pomerne nenáročných úsekov rýchlostnej cesty R2 Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa spolu v dĺžke 14,5 kilometra. Pred finalizáciou prípravy však odporúčame preveriť možnosti optimalizácie technického riešenia a zníženia nákladov. | 8,0 | 2,5 | ||||
15 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 351 | 3 | 5 | Veľkorysé a mimoriadne nákladné riešenie (56 mil. € za 3,8 km dvojpruhovej cesty, čo je viac ako treba napríklad na obchvat Prievidze s 50 tisíc obyvateľmi) je úplne neprimerané. Je potrebné hľadať podstatne menej nákladné napojenie cesty I/64 na diaľnicu D1. | 8,0 | 3,0 | ||||
16 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 692 - 710 | 2 | 2 | Úzku, kľukatú a neprehľadnú cestu za Rimavskou Sobotou (najhoršiu na celom južnom ťahu) je napriek nie vysokej intenzite dopravy primerané a potrebné nahradiť súvislou preložkou cesty, resp. 1/2-profilom pomerne nenáročných úsekov rýchlostnej cesty R2 Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa spolu v dĺžke 14,5 kilometra. Pred finalizáciou prípravy však odporúčame preveriť možnosti optimalizácie technického riešenia a zníženia nákladov. | 8,0 | 2,5 | ||||
17 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 456 - 489 | 3 | 2 | Prieťah obce Jablonov nad Turňou na tomto úseku už v minulosti vyriešil obchvat. Výstavba R2 s tunelom Soroška - s rizikami v krasovom území - by znamenala aj výstavbu už druhého obchvatu tejto obce. | 8,0 | 3,0 | ||||
18 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | 7,0 | 3,0 | |||||||
19 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 4 001 | 1 361 | 3 | 3 | 7,0 | 4,0 | |||||
20 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 4 737 | 2 | 1 | Od roku 2008 projektované rozšírenie D1 na 6-pruh + obojstranné kolektorové pásy (spolu 10 pruhov!) bolo prehnane veľkorysé a nákladné. Žiaľ, NDS upustila od kolektorov a nahradila ich plánom rozšírenia samotnej diaľnice po Senec na 8-pruh až potom, čo dlhé roky živila nesplniteľné očakávania a premárnila mnoho rokov i milióny eur nákladov prípravou zlého riešenia. O triezvejšom riešení bez kolektorov ale s 8-pruhom na D1 sa už viac rokov hovorí, príprava však stagnuje. | 5,0 | 5,0 | |||
21 | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 960 | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | 2,0 | 9,0 | |||
180,8 km |
2 - 8 |
3 409 mil. € |
4 001 - 93 344 | 2,0 |
2,3 |
10/2021 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku