✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
176,2 km |
2 - 8 |
17 149 m |
3 497 mil. € |
4 001 - 93 344 | 1,8 |
2,1 |
10/2021 - 10/2021 | |||||||||
1 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 2 365 m | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | |||||
2 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | Čierna voda, Rača | 1 | 2 | |||||||||
3 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | |||||||
4 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | Prievoz | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
5 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 1 863 m | Prešov západ, Prešov juh | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 10/2021 | |||||
6 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 884 m | Prešov - sever | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | ||||||
7 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 1 631 m | Mýtna | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | ||||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 1 568 m | Nižná,
Nižná - sever | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | ||||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 1 036 m | Košice-juh, Krásna, Hrašovík | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | |||||
10 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 490 m | Ivanka sever | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | ||||
11 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 432 m | Kapušany | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | |||||
12 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 379 m | Šalková | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | |||||
13 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 1 556 m | Ludvíkov Dvor, Haniska | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | |||||
14 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 343 m | 105 mil. € | 5 304 | 2 | 2 | Úzku, kľukatú a neprehľadnú cestu za Rimavskou Sobotou (najhoršiu na celom južnom ťahu) je napriek nie vysokej intenzite dopravy primerané a potrebné nahradiť súvislou preložkou cesty, resp. 1/2-profilom pomerne nenáročných úsekov rýchlostnej cesty R2 Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa spolu v dĺžke 14,5 kilometra. Pred finalizáciou prípravy však odporúčame preveriť možnosti optimalizácie technického riešenia a zníženia nákladov. | |||||
15 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 1 030 m | 57 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | Veľkorysé a mimoriadne nákladné riešenie (56 mil. € za 3,8 km dvojpruhovej cesty, čo je viac ako treba napríklad na obchvat Prievidze s 50 tisíc obyvateľmi) je úplne neprimerané. Je potrebné hľadať podstatne menej nákladné napojenie cesty I/64 na diaľnicu D1. | |||||
16 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 401 m | Zacharovce, Bátka | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | Úzku, kľukatú a neprehľadnú cestu za Rimavskou Sobotou (najhoršiu na celom južnom ťahu) je napriek nie vysokej intenzite dopravy primerané a potrebné nahradiť súvislou preložkou cesty, resp. 1/2-profilom pomerne nenáročných úsekov rýchlostnej cesty R2 Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa spolu v dĺžke 14,5 kilometra. Pred finalizáciou prípravy však odporúčame preveriť možnosti optimalizácie technického riešenia a zníženia nákladov. | ||||
17 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 1 035 m | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | Prieťah obce Jablonov nad Turňou na tomto úseku už v minulosti vyriešil obchvat. Výstavba R2 s tunelom Soroška - s rizikami v krasovom území - by znamenala aj výstavbu už druhého obchvatu tejto obce. | ||||
18 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 32 m | 12 mil. € | 2 | 1 | |||||||
19 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 453 m | Svidník sever | 94 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | |||||
20 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 624 m | 179 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | S ohľadom na vysokú intenzitu dopravy a až bezmála 4-tisíc ťažkých vozidiel (nad 3,5 tony) je tu dostavba na 4-pruh opodstatnená. | |||||
21 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 28 m | Senec | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | Od roku 2008 projektované rozšírenie D1 na 6-pruh + obojstranné kolektorové pásy (spolu 10 pruhov!) bolo prehnane veľkorysé a nákladné. Žiaľ, NDS upustila od kolektorov a nahradila ich plánom rozšírenia samotnej diaľnice po Senec na 8-pruh až potom, čo dlhé roky živila nesplniteľné očakávania a premárnila mnoho rokov i milióny eur nákladov prípravou zlého riešenia. O triezvejšom riešení bez kolektorov ale s 8-pruhom na D1 sa už viac rokov hovorí, príprava však stagnuje. | |||
176,2 km |
2 - 8 |
17 149 m |
3 497 mil. € |
4 001 - 93 344 | 1,8 |
2,1 |
10/2021 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku