✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
3,5 - 12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||
17 úsekov |
152,9 km |
12,0 % |
2 - 8 |
4 405 mil. € |
2,5 |
2,8 |
|||||||||
1 | 6/2014 | ![]() | D1 | 13,5 km | 17,2 % | 4 | 555 mil. € | 598 - 1 181 | 1 | 2 | |||||
2 | 3/2020 | ![]() | R2 | 9,1 km | 27,9 % | 4 | 267 mil. € | 348 - 358 | 3 | 4 | |||||
3 | 1. | 10/2021 | ![]() | R4 | 14,3 km | 7,2 % | 4 | 202 mil. € | 232 - 1 254 | 2 | 1 | ||||
4 | 3. | 3/2022 | ![]() | D1 | 3,5 km | 14,0 % | 8 | 149 mil. € | 837 | 1 | 1 | ||||
5 | 4. | 9/2022 | ![]() | R4 | 10,2 km | 14,0 % | 4 | 299 mil. € | 554 - 748 | 1 | 3 | ||||
6 | 5. | 4/2023 | ![]() | R1 | 8,1 km | 4,7 % | 4 | 173 mil. € | 225 - 330 | 2 | 3 | ||||
7 | 6. | 7/2023 | ![]() | R2 | 6,8 km | 22,9 % | 4 | 171 mil. € | 236 - 1 254 | 3 | 3 | ||||
8 | 7. | 2/2024 | ![]() | D1 | 13,5 km | 9,9 % | 4 | 1 235 mil. € | 422 - 799 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | |||
9 | 8. - 9. | 3/2024 | ![]() | R2 | 6,2 km | 5,5 % | 2 | 105 mil. € | 177 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||
10 | 8. - 9. | 3/2024 | ![]() | R7 | 9,4 km | 3,8 % | 4 | 191 mil. € | 189 - 255 | 4 | 5 | ||||
11 | 10. | 4/2024 | ![]() | D1 | 3,8 km | 27,0 % | 2 | 57 mil. € | 231 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | |||
12 | 11. | 6/2024 | ![]() | R1 | 2,7 km | 8,1 % | 4 | 155 mil. € | 400 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | |||
13 | 12. | 7/2024 | ![]() | R3 | 6,5 km | 22,4 % | 2 | 70 mil. € | 204 - 321 | 2 | 2 | ||||
14 | 13. | 8/2024 | ![]() | R2 | 8,3 km | 4,8 % | 2 | 169 mil. € | 175 - 206 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||
15 | 14. - 15. | 10/2024 | ![]() | R7 | 14,3 km | 14,1 % | 2 | 172 mil. € | 4 | 4 | |||||
16 | 16. - 17. | 12/2024 | ![]() | R7 | 8,4 km | 5,0 % | 4 | 161 mil. € | 248 - 279 | 4 | 5 | ||||
17 | 16. - 17. | 12/2024 | ![]() | R2 | 14,1 km | 7,3 % | 2 | 272 mil. € | 192 - 224 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||
17 úsekov |
152,9 km |
12,0 % |
2 - 8 |
4 405 mil. € |
2,5 |
2,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku