✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
28 úsekov |
266,8 km |
2 - 8 |
41 103 m |
4 001 - 93 344 | 2,4 |
2,8 |
||||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 4 388 m | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | ||||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 2 605 m | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | ||||||||
3 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||
4 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | ||||||||
5 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 1 221 m | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | ||||||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 1 631 m | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | ||||||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 2 765 m | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | ||||||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 1 703 m | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | ||||||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 1 401 m | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | |||||||
10 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 1 352 m | 62 652 | . . . | 1 | 1 | ||||||
11 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 638 m | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | |||||||
12 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 1 397 m | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | |||||||
13 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 2 725 m | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | |||||||
14 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 411 m | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||||
15 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 377 m | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | |||||||
16 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 1 030 m | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | ||||||
17 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 457 m | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||||
18 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 2 006 m | 4 | 4 | ||||||||
19 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 1 095 m | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | ||||||
20 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 158 m | 2 | 1 | ||||||||
21 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 487 m | 4 001 | 3 | 3 | |||||||
22 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 544 m | 2 | 2 | ||||||||
23 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 2 956 m | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | |||||||
24 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 3 480 m | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | ||||||
25 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 295 m | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||||
26 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 2 763 m | 7 793 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | ||||||
27 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 218 m | 9 503 - 9 802 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | ||||||
28 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | |||||||
28 úsekov |
266,8 km |
2 - 8 |
41 103 m |
4 001 - 93 344 | 2,4 |
2,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku