✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||||
173,1 km |
2 - 8 |
3 232 mil. € |
18,7 min. |
4 001 - 62 652 | 2,7 |
3,0 |
9/2021 - 4/2025 |
|||||||||||
1 | 3. | 3/2022 | ![]() | D1 | 3,5 km | 8 | Ivanka sever | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | 9/2021 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | ||||
2 | 4. | 9/2022 | ![]() | R4 | 10,2 km | 4 | Kapušany | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 10/2021 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||
3 | 5. | 4/2023 | ![]() | R1 | 8,1 km | 4 | Šalková | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 8/2022 | ||||||
4 | 6. | 7/2023 | ![]() | R2 | 6,8 km | 4 | Ludvíkov Dvor, Haniska | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 7/2022 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||
5 | 8. - 9. | 3/2024 | ![]() | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 1,1 min. | 5 304 | 2 | 2 | Úzku, kľukatú a neprehľadnú cestu za Rimavskou Sobotou (najhoršiu na celom južnom ťahu) je napriek nie vysokej intenzite dopravy primerané a potrebné nahradiť súvislou preložkou cesty, resp. 1/2-profilom pomerne nenáročných úsekov rýchlostnej cesty R2 Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa spolu v dĺžke 14,5 kilometra. Pred finalizáciou prípravy však odporúčame preveriť možnosti optimalizácie technického riešenia a zníženia nákladov. | 7/2023 | |||||
6 | 8. - 9. | 3/2024 | ![]() | R7 | 9,4 km | 4 | Holice s I/63, D. Streda s III/06325 | 191 mil. € | 0,3 min. | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | 7/2023 | |||||
7 | 10. | 4/2024 | ![]() | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | Veľkorysé a mimoriadne nákladné riešenie (56 mil. € za 3,8 km dvojpruhovej cesty, čo je viac ako treba napríklad na obchvat Prievidze s 50 tisíc obyvateľmi) je úplne neprimerané. Je potrebné hľadať podstatne menej nákladné napojenie cesty I/64 na diaľnicu D1. | 8/2023 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie | |||||
8 | 11. | 6/2024 | ![]() | R1 | 2,7 km | 4 | Ružomberok juh, Ružomberok východ | 155 mil. € | 16 268 | 4 | 3 | S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3). | 10/2023 | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | ||||
9 | 12. | 7/2024 | ![]() | R3 | 6,5 km | 2 | privádzač Krupina | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 12/2023 | ||||||
10 | 13. | 8/2024 | ![]() | R2 | 8,3 km | 2 | Zacharovce, Bátka | 169 mil. € | 1,6 min. | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | Úzku, kľukatú a neprehľadnú cestu za Rimavskou Sobotou (najhoršiu na celom južnom ťahu) je napriek nie vysokej intenzite dopravy primerané a potrebné nahradiť súvislou preložkou cesty, resp. 1/2-profilom pomerne nenáročných úsekov rýchlostnej cesty R2 Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa spolu v dĺžke 14,5 kilometra. Pred finalizáciou prípravy však odporúčame preveriť možnosti optimalizácie technického riešenia a zníženia nákladov. | 12/2023 | ||||
11 | 14. - 15. | 10/2024 | ![]() | R7 | 23,5 km | 2 | Zemné | 227 mil. € | 4 | 4 | 2/2024 | |||||||
12 | 14. - 15. | 10/2024 | ![]() | R7 | 14,3 km | 2 | Nové Zámky | 172 mil. € | 4 | 4 | 2/2024 | |||||||
13 | 16. - 17. | 12/2024 | ![]() | R7 | 8,4 km | 4 | Mliečany s II/507, Dolný Bar | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | 4/2024 | ||||||
14 | 16. - 17. | 12/2024 | ![]() | R2 | 14,1 km | 2 | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 4,5 min. | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | Prieťah obce Jablonov nad Turňou na tomto úseku už v minulosti vyriešil obchvat. Výstavba R2 s tunelom Soroška - s rizikami v krasovom území - by znamenala aj výstavbu už druhého obchvatu tejto obce. | 12/2023 | ||||
15 | 18. | 4/2025 | ![]() | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | 4/2024 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie; | |||||||
16 | 19. | 6/2025 | ![]() | R4 | 8,2 km | 2 | Svidník sever | 94 mil. € | 1,2 min. | 4 001 | 3 | 3 | 6/2024 | |||||
17 | 20. - 23. | 10/2025 | ![]() | R3 | 4,9 km | 2 | Dlhá nad Oravou | 77 mil. € | 2,5 min. | 2 | 2 | 2/2025 | ||||||
18 | 20. - 23. | 10/2025 | ![]() | R3 | 8,3 km | 2 | Podbiel | 199 mil. € | 5,2 min. | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 2/2025 | |||||
19 | 20. - 23. | 10/2025 | ![]() | R2 | 16,0 km | 4 | Trenčianske Mitice | 277 mil. € | 1,7 min. | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | Výstavba 4-pruhovej cesty je tu opodstatnená, presadzované veľkorysé riešenie prvej časti úseku s tunelom popod Jastrabské sedlo však môže byť zbytočne nákladné. Odporúčame zvážiť menej veľkorysé riešenie. Napríklad akceptovaním nižšej návrhovej rýchlosti a zabratím vhodných úsekov súčasnej cesty tam, kde má vyhovujúce parametre a súbežná cesta buď existuje alebo sa dá dostavať s výrazne nižšími nákladmi. | 2/2025 | ||||
20 | 20. - 23. | 10/2025 | ![]() | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 0,5 min. | 12 862 | 3 | 4 | Projektované riešenie je úplne neprimerané, zbytočne nákladné a v kontexte iných potrieb neobhájiteľné. Je nutné ho zásadne preriešiť, napríklad prestavbou súčasnej cesty I/9 na 4-pruh. Na tomto úseku totiž cesta vedie mimo obcí a má veľmi dobré smerové aj výškové vedenie vhodné aj pre rýchlostnú cestu. Stačí k nej dobudovať ďalšie 2 jazdné pruhy, čo je reálne s oveľa nižšími nákladmi v porovnaní s plánovaním riešením 4-pruhu v novej trase. | 2/2025 | |||||
21 | 24. | 12/2025 | ![]() | R2 | 6,1 km | 4 | Trenčín juh, Trenčianska Turná | 143 mil. € | -0,1 min. | 12 157 | 3 | 4 | Projektované riešenie rýchlostnej cesty R2 je na tomto úseku úplne neprimerané, zbytočne nákladné a v kontexte iných potrieb neobhájiteľné. Je výsledkom ambície zachovať súčasnú cestu I. triedy, ktorá už vedie mimo obcí a bude sa čoskoro modernizovať, a súbežne s ňou postaviť v novej trase ešte 4-pruhovú rýchlostnú cestu síce v nenáročnom teréne ale s nákladmi až 20 mil. €/km, ktorá navyše neprináša žiadne skrátenie trasy a oproti súčasnej ceste má horšie výškové vedenie (viac stúpaní). Je nutné tento i krátky nasledujúci úsek R2 zásadne preriešiť. Oveľa menej nákladným a kapacitne primeranejším riešením - keď sa časom naplní kapacita 2-pruhovej cesty I/9 - môže byť jej rozšírenie na 4-pruh s dobudovaním mimoúrovňových križovatiek. | 4/2025 | ||||
173,1 km |
2 - 8 |
3 232 mil. € |
18,7 min. |
4 001 - 62 652 | 2,7 |
3,0 |
9/2021 - 4/2025 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku