✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
na aktuálne plánovaný počet jazdných pruhov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||
1 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 234 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | Výstavba 4-pruhovej cesty je tu opodstatnená, presadzované veľkorysé riešenie prvej časti úseku s tunelom popod Jastrabské sedlo však môže byť zbytočne nákladné. Odporúčame zvážiť menej veľkorysé riešenie. Napríklad akceptovaním nižšej návrhovej rýchlosti a zabratím vhodných úsekov súčasnej cesty tam, kde má vyhovujúce parametre a súbežná cesta buď existuje alebo sa dá dostavať s výrazne nižšími nákladmi. | |||||
2 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | 161 mil. € | 7 234 | 4 | 3 | ||||||
3 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | 199 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | ||||||
4 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 943 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Rýchlostná cesta v tejto trase nemá opodstatnenie. Dopravne primeranejším riešením je tu preložka cesty I. triedy - tá súčasná totiž vedie takmer súvislo naprieč obcami. Takéto riešenie by bolo lacnejšie, skôr realizovateľné a trvalo postačujúce na dopravnú obsluhu územia od Nitry až po Partizánske. Rýchlocestu R8 treba vypustiť z plánovanej siete, pretože v skutočnosti odďaľuje hľadanie primeranejšieho riešenia, ktoré tento región potrebuje. | |||||
5 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 75 mil. € | 7 211 | 4 | 2 | ||||||
6 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 115 mil. € | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | ||||||
7 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 82 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | ||||
8 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 148 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | 3 | Doterajšie trasovanie diaľnice D1 pri Michalovciach si žiaľ vyžaduje až 3,5-kilometrový privádzač, s ktorým sa cesta z/do Michaloviec po D1 predĺži oproti súčasnej ceste až o 4 km a pre tranzit ďalej v smere z/do Humenného ešte viac. Odporúčame preveriť možnosti trasovania bližšie k Michalovciam, aby sa prínosy úseku pre užívateľov citeľne zvýšili, čo je tu pravdepodobne dosiahnuteľné s rovnakými alebo dokonca menšími nákladmi ako zatiaľ plánované riešenie. Zároveň by sa vylúčil záujem časti vodičov využívať z Michaloviec na D1 kratšiu jestvujúcu cestu cez obec Pozdišovce a mestskú časť Michaloviec Močarany. | |||||
8 úsekov |
133,5 km |
2 - 6 |
2 176 mil. € |
1 956 mil. € |
2 561 - 32 968 | 3,5 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku