✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
599,0 km |
2 - 6 |
72 845 m |
8 020 mil. € |
1 065 - 37 927 | 4,2 |
3,8 |
||||||||||
1 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | |||||||
2 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 1 074 m | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | |||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 362 m | Holice s I/63, D. Streda s III/06325 | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | |||||
4 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | Stupava | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | ||||
5 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 420 m | Mliečany s II/507, Dolný Bar | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | |||||
6 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | ||||||
7 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 3 158 m | Bešeňov, Čaka | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | |||||
8 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | ||||||
9 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | Stupava | 107 mil. € | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | ||||||
10 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 1 739 m | Plešivec | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 5 737 m | Kľačany, Lučenec Západ, Lučenec Východ | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | |||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 8 433 m | Šárovce, Demandice, Tupá, Šahy, Tešmák, Veľký Krtíš | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | |||||
13 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 2 006 m | Zemné | 227 mil. € | 4 | 4 | ||||||
14 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 397 m | Jablonov n.Turňou | 73 mil. € | 5 587 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
15 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 907 m | Liptovská Osada | 406 mil. € | 7 784 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | ||||
16 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 1 752 m | 339 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||
17 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 2 594 m | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | |||||
18 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 2 587 m | Prievidza, Brusno, Handlová, Nová Lehota | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | ||||
19 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 041 m | Rimavská Sobota | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||
20 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 768 m | Turňa nad Bodvou | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
21 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 2 006 m | Nové Zámky | 172 mil. € | 4 | 4 | ||||||
22 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 12 326 m | Budča, privádzače D. Niva, Babiná, Hont. Nemce, Dudince, Semerovce | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | |||||
23 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 2 907 m | Kuková | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | |||||
24 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 2 970 m | Púchov západ,
Púchov východ,
Dolné Kočkovce | 182 mil. € | 7 234 | 4 | 3 | |||||
25 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 180 m | Sobrance | 139 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | ||||
26 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 820 m | Mošovce,
Horná Štubňa | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | |||||
27 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 1 826 m | Giraltovce | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | |||||
28 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 221 m | Ružomberok juh, Ružomberok východ | 155 mil. € | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | ||||
29 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 1 225 m | križovatka D1 | 100 mil. € | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | ||||
30 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 343 m | Záhor | 136 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | ||||
31 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 1 017 m | Stročín | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | |||||
32 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 4 546 m | Hunkovce, Vyšný Komárnik | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | |||||
33 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 3 310 m | Mestečko | 222 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | |||||
34 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 178 m | Valaská Dubová, Likavka | 94 mil. € | 7 211 | 4 | 2 | |||||
35 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 95 m | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | ||||||
36 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 1 912 m | Brodno - dočasná | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | 12/2017 | ||||
37 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 3 988 m | Hubová, Likavka, Ivachnová | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | ||||||
599,0 km |
2 - 6 |
72 845 m |
8 020 mil. € |
1 065 - 37 927 | 4,2 |
3,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku