✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
2 - 6 |
7 348 mil. € |
11,1 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,3 |
3,9 |
|||||||||||
1 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 4 | Holice s I/63, D. Streda s III/06325 | 191 mil. € | 16,2 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 790 - 7 326 | 4 | 5 | |||||
2 | 11. | 6/2024 | R1 | 4 | Ružomberok juh, Ružomberok východ | 155 mil. € | 34,9 mil. € | 16 268 | 13 507 | 4 | 3 | S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3). | ||||
3 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 2 | Zemné | 227 mil. € | 9,4 mil. € | 4 | 4 | |||||||
4 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 2 | Nové Zámky | 172 mil. € | 11,4 mil. € | 4 | 4 | |||||||
5 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 4 | Mliečany s II/507, Dolný Bar | 161 mil. € | 15,2 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 789 - 7 807 | 4 | 5 | |||||
6 | 26. | 4/2026 | R2 | 2 | 211 mil. € | 9,3 mil. € | 6 969 - 10 726 | 5 149 - 8 286 | 4 | 4 | Na tomto úseku by stačilo postaviť krátky obchvat obce Pinciná a menšími úpravami na jestvujúcej ceste I/16 zvýšiť bezpečnosť križovatky pri Lučenci. Zostávajúca väčšina z takmer 21-kilometrového úseku má ešte veľkú kapacitnú rezervu a jediné čo potrebuje, je poriadna údržba zanedbanej vozovky. | |||||
7 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 2 | Rimavská Sobota | 125 mil. € | 10,8 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 898 - 6 394 | 4 | 4 | Na tomto úseku bude aj v prípade rastu intenzity dopravy ešte dlho postačovať súčasná široká a prehľadná cesta I/16. Potrebuje len poriadnu opravu výrazne zanedbanej vozovky. | ||||
8 | 30. | 10/2026 | R1 | 4 | križovatka D1 | 100 mil. € | 19,7 mil. € | 11 611 | 9 922 | 4 | 3 | S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3). | ||||
9 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 2 | Jablonov n.Turňou | 73 mil. € | 7,9 mil. € | 5 587 | 4 388 | 5 | 4 | |||||
10 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 2 | Hunkovce, Vyšný Komárnik | 129 mil. € | 14,3 mil. € | 2 552 - 2 737 | 1 041 - 1 549 | 4 | 3 | |||||
11 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 2 | Šahy | 63 mil. € | 11,6 mil. € | 9 492 - 10 279 | 8 049 - 8 636 | 3 | 2 | |||||
12 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 2 | Plešivec | 176 mil. € | 8,4 mil. € | 5 189 - 6 389 | 4 018 - 5 243 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | ||||
13 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 4 | 133 mil. € | 33,9 mil. € | 5 | 5 | ||||||||
14 | 47. | 7/2029 | R2 | 2 | Turňa nad Bodvou | 117 mil. € | 7,2 mil. € | 5 809 - 8 826 | 4 474 - 7 101 | 5 | 4 | |||||
15 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 2 | 93 mil. € | 8,2 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 199 - 8 404 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | |||||
16 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 2 | Mošovce,
Horná Štubňa | 71 mil. € | 4,8 mil. € | 5 441 - 8 427 | 3 831 - 6 436 | 4 | 3 | |||||
17 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | Kuková | 133 mil. € | 14,8 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 928 - 6 192 | 4 | 3 | |||||
18 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | Stročín | 101 mil. € | 14,5 mil. € | 3 782 - 6 302 | 2 085 - 4 153 | 4 | 3 | |||||
19 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 2 | Púchov západ,
Púchov východ,
Dolné Kočkovce | 182 mil. € | 14,3 mil. € | 7 234 | 6 176 | 4 | 3 | |||||
20 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 2 | Mestečko | 222 mil. € | 17,7 mil. € | 2 561 - 5 054 | 1 988 - 4 251 | 4 | 3 | |||||
21 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 4 | Liptovská Osada | 406 mil. € | 33,4 mil. € | 7 784 | 6 307 | 4 | 4 | S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3). | ||||
22 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 4 | 339 mil. € | 33,4 mil. € | 9 704 - 13 715 | 8 096 - 11 348 | 4 | 4 | S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3). | |||||
23 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 2 | Valaská Dubová, Likavka | 94 mil. € | 8,6 mil. € | 7 211 | 5 691 | 4 | 2 | |||||
24 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6 | Stupava | 90 mil. € | 9,6 mil. € | 32 968 | . . . | 23 181 | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | |||
25 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6 | Stupava | 107 mil. € | 14,2 mil. € | 31 554 | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | |||||
26 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 4 | Sobrance | 139 mil. € | 8,0 mil. € | 4 033 - 8 369 | 3 355 - 7 399 | 4 | 3 | Za Michalovcami bude diaľnica D1 nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená. | ||||
27 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 4 | Záhor | 136 mil. € | 8,0 mil. € | 1 698 - 6 812 | 1 386 - 5 932 | 4 | 3 | Dostavba diaľnice D1 až po hranicu s Ukrajinou bude opodstatnená až v prípade dramatického nárastu dopravy, a aj potom iba v polovičnom profile. Je potrebné ju realizovať súčasne s nadväzujúcim úsekom na ukrajinskej strane, keďže trasovanie D1 počíta s novým miestom cezhraničného prepojenia. Bez pokračovania za ukrajinskou hranicou by si tento úsek D1 vyžiadal navyše až 4-kilometrový privádzač k súčasnému hraničnému prechodu Vyšné Nemecké a znamenal by predĺženie súčasnej trasy. | ||||
28 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 2 | Prievidza, Brusno, Handlová, Nová Lehota | 662 mil. € | 11,8 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 494 - 12 657 | 4 | 4 | Medzi Novákmi a Prievidzou už je 4-pruhová cesta porovnateľná s rýchlocestou. Ďalej až takmer po Handlovú má jestvujúca cesta I. triedy po modernizácii veľmi dobré parametre a ešte veľkú kapacitnú rezervu, teda tiež môže byť trvalým riešením. Na plánovanie rýchlostnej cesty na väčšine úseku tu preto chýbajú objektívne dôvody. Zásadne lepšiu cestu potrebuje len úsek pri Handlovej, kde je potrebná buď preložka cesty mimo mesta a rozšírenie úseku južne od mesta. Alebo rýchlostná cesta R3, ak by sa práve prepojenie v trase Martin - Horná Štubňa - Handlová - Žiar nad Hronom ukázalo ako najefektívnejší variant kapacitného severo-južného prepojenia stredným Slovenskom. | ||||
29 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 4 | 631 mil. € | 13,0 mil. € | 5 713 - 13 545 | 4 600 - 11 235 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | |||||
30 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | Bešeňov, Čaka | 230 mil. € | 6,2 mil. € | 2 156 - 6 890 | 1 549 - 5 820 | 5 | 5 | |||||
31 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 2 | 92 mil. € | 6,9 mil. € | 5 098 - 5 557 | 3 522 - 3 872 | 4 | 2 | ||||||
32 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 4 | 60 mil. € | 19,1 mil. € | 5 420 - 8 693 | 1 119 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | |||||
33 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | Kľačany, Lučenec Západ, Lučenec Východ | 367 mil. € | 9,2 mil. € | 2 228 - 6 331 | 1 900 - 5 650 | 5 | 5 | |||||
34 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 2 | Budča, privádzače D. Niva, Babiná, Hont. Nemce, Dudince, Semerovce | 611 mil. € | 9,2 mil. € | 3 247 - 11 434 | 2 252 - 9 218 | 4 | 4 | |||||
35 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | Šárovce, Demandice, Tupá, Šahy, Tešmák, Veľký Krtíš | 553 mil. € | 6,8 mil. € | 1 065 - 4 239 | 800 - 3 740 | 5 | 5 | |||||
2 - 6 |
7 348 mil. € |
11,1 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,3 |
3,9 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku