✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
22 úsekov |
280,4 km |
2,0 % |
2 - 4 |
4 263 mil. € |
1 698 - 37 927 | 4,0 |
3,4 |
||||||||||
1 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 52,2 % | 4 | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | 12/2017 | ||||||
2 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 0,0 % | 4 | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | žiadna | ||||||
3 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 0,0 % | 4 | 155 mil. € | 16 268 | 4 | 3 | S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3). | žiadna | |||||
4 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 0,0 % | 2 | 227 mil. € | 4 | 4 | Územné konanie začaté od 7/2021. | |||||||
5 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 0,0 % | 2 | 172 mil. € | 4 | 4 | žiadna | |||||||
6 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 0,0 % | 4 | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | Územné konanie začaté od 9/2021. | ||||||
7 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 0,0 % | 2 | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | Na tomto úseku by stačilo postaviť krátky obchvat obce Pinciná a menšími úpravami na jestvujúcej ceste I/16 zvýšiť bezpečnosť križovatky pri Lučenci. Zostávajúca väčšina z takmer 21-kilometrového úseku má ešte veľkú kapacitnú rezervu a jediné čo potrebuje, je poriadna údržba zanedbanej vozovky. | žiadna | |||||
8 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 0,0 % | 2 | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | Na tomto úseku bude aj v prípade rastu intenzity dopravy ešte dlho postačovať súčasná široká a prehľadná cesta I/16. Potrebuje len poriadnu opravu výrazne zanedbanej vozovky. | žiadna | |||||
9 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 0,0 % | 4 | 100 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3). | žiadna | |||||
10 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 0,0 % | 2 | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | žiadna | ||||||
11 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 0,0 % | 2 | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | žiadna | ||||||
12 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 0,0 % | 2 | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | žiadna | ||||||
13 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 0,0 % | 2 | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | žiadna | ||||||
14 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 0,0 % | 2 | 182 mil. € | 7 234 | 4 | 3 | žiadna | ||||||
15 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 0,0 % | 2 | 222 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | žiadna | ||||||
16 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 16,3 % | 4 | 406 mil. € | 7 784 | 4 | 4 | S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3). | žiadna | |||||
17 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 14,7 % | 4 | 339 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | 4 | S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3). | žiadna | |||||
18 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 0,0 % | 2 | 94 mil. € | 7 211 | 4 | 2 | žiadna | ||||||
19 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 0,0 % | 4 | 139 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | 3 | Za Michalovcami bude diaľnica D1 nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená. | žiadna | |||||
20 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 0,0 % | 4 | 136 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | 3 | Dostavba diaľnice D1 až po hranicu s Ukrajinou bude opodstatnená až v prípade dramatického nárastu dopravy, a aj potom iba v polovičnom profile. Je potrebné ju realizovať súčasne s nadväzujúcim úsekom na ukrajinskej strane, keďže trasovanie D1 počíta s novým miestom cezhraničného prepojenia. Bez pokračovania za ukrajinskou hranicou by si tento úsek D1 vyžiadal navyše až 4-kilometrový privádzač k súčasnému hraničnému prechodu Vyšné Nemecké a znamenal by predĺženie súčasnej trasy. | žiadna | |||||
21 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 0,0 % | 2 | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | žiadna | ||||||
22 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 0,0 % | 2 | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | žiadna | ||||||
22 úsekov |
280,4 km |
2,0 % |
2 - 4 |
4 263 mil. € |
1 698 - 37 927 | 4,0 |
3,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku