Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)34 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)12 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 0 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 1 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
plánovaný
 
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
 
 
 
 
 
 
561,1 km
2 - 6
1 065 - 37 927
4,4
3,9
1
6/2014
4,3 km
4
Brodno - dočasná
7,6 %
28 413 - 37 927
.
.
.
4
2
12/2017
2
8. - 9.
3/2024
9,4 km
4
Holice s I/63, D. Streda s III/06325
6,1 %
6 428 - 9 084
4
5
3
11.
6/2024
2,7 km
4
Ružomberok juh, Ružomberok východ
NDS údaj neposkytla
16 268
4
3
S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3).
4
14. - 15.
10/2024
23,5 km
2
Zemné
9,0 %
4
4
5
14. - 15.
10/2024
14,3 km
2
Nové Zámky
8,6 %
4
4
6
16. - 17.
12/2024
8,4 km
4
Mliečany s II/507, Dolný Bar
7,3 %
6 403 - 9 478
4
5
7
26.
4/2026
20,7 km
2
NDS údaj neposkytla
6 969 - 10 726
4
4
Na tomto úseku by stačilo postaviť krátky obchvat obce Pinciná a menšími úpravami na jestvujúcej ceste I/16 zvýšiť bezpečnosť križovatky pri Lučenci. Zostávajúca väčšina z takmer 21-kilometrového úseku má ešte veľkú kapacitnú rezervu a jediné čo potrebuje, je poriadna údržba zanedbanej vozovky.
8
28. - 29.
8/2026
10,6 km
2
Rimavská Sobota
4,9 %
6 412 - 8 112
4
4
Na tomto úseku bude aj v prípade rastu intenzity dopravy ešte dlho postačovať súčasná široká a prehľadná cesta I/16. Potrebuje len poriadnu opravu výrazne zanedbanej vozovky.
9
30.
10/2026
4,6 km
4
križovatka D1
NDS údaj neposkytla
11 611
4
3
S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3).
10
37. - 38.
2/2028
7,8 km
2
Jablonov n.Turňou
3,6 %
5 587
5
4
11
42. - 43.
11/2028
7,9 km
2
Hunkovce, Vyšný Komárnik
NDS údaj neposkytla
2 552 - 2 737
4
3
12
44. - 45.
2/2029
18,0 km
2
Plešivec
NDS údaj neposkytla
5 189 - 6 389
5
5
Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy.
13
44. - 45.
2/2029
3,6 km
4
NDS údaj neposkytla
5
5
14
47.
7/2029
14,0 km
2
Turňa nad Bodvou
NDS údaj neposkytla
5 809 - 8 826
5
4
15
48. - 49.
9/2029
9,8 km
2
NDS údaj neposkytla
6 452 - 10 032
5
5
Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy.
16
48. - 49.
9/2029
7,9 km
2
Mošovce, Horná Štubňa
NDS údaj neposkytla
5 441 - 8 427
4
3
17
50. - 52.
5/2030
8,0 km
2
Kuková
NDS údaj neposkytla
5 814 - 7 518
4
3
18
50. - 52.
5/2030
6,0 km
2
Stročín
NDS údaj neposkytla
3 782 - 6 302
4
3
19
53. - 54.
7/2030
11,2 km
2
Púchov západ, Púchov východ, Dolné Kočkovce
NDS údaj neposkytla
7 234
4
3
20
53. - 54.
7/2030
11,3 km
2
Mestečko
NDS údaj neposkytla
2 561 - 5 054
4
3
21
55. - 56.
5/2031
11,5 km
4
Liptovská Osada
NDS údaj neposkytla
7 784
4
4
S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3).
22
55. - 56.
5/2031
9,5 km
4
NDS údaj neposkytla
9 704 - 13 715
4
4
S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3).
23
60. - 61.
8/2031
8,7 km
2
Valaská Dubová, Likavka
1,9 %
7 211
4
2
24
62. - 63.
10/2032
8,5 km
6
Stupava
NDS údaj neposkytla
32 968
.
.
.
5
5
Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch).
25
62. - 63.
10/2032
6,9 km
6
Stupava
NDS údaj neposkytla
5
5
Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch).
26
64. - 68.
8/2033
15,8 km
4
Sobrance
NDS údaj neposkytla
4 033 - 8 369
4
3
Za Michalovcami bude diaľnica D1 nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená.
27
69. - 70.
8/2034
49,0 km
2
Prievidza, Brusno, Handlová, Nová Lehota
5,8 %
5 762 - 14 648
4
4
Medzi Novákmi a Prievidzou už je 4-pruhová cesta porovnateľná s rýchlocestou. Ďalej až takmer po Handlovú má jestvujúca cesta I. triedy po modernizácii veľmi dobré parametre a ešte veľkú kapacitnú rezervu, teda tiež môže byť trvalým riešením. Na plánovanie rýchlostnej cesty na väčšine úseku tu preto chýbajú objektívne dôvody. Zásadne lepšiu cestu potrebuje len úsek pri Handlovej, kde je potrebná buď preložka cesty mimo mesta a rozšírenie úseku južne od mesta. Alebo rýchlostná cesta R3, ak by sa práve prepojenie v trase Martin - Horná Štubňa - Handlová - Žiar nad Hronom ukázalo ako najefektívnejší variant kapacitného severo-južného prepojenia stredným Slovenskom.
28
71. - 78.
po 2040
42,1 km
4
NDS údaj neposkytla
5 713 - 13 545
5
5
Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch).
29
71. - 78.
po 2040
29,2 km
2
Bešeňov, Čaka
-0,5 %
2 156 - 6 890
5
5
30
71. - 78.
po 2040
10,3 km
2
NDS údaj neposkytla
5 098 - 5 557
4
2
31
71. - 78.
po 2040
3,1 km
4
2,2 %
5 420 - 8 693
5
5
Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur.
32
71. - 78.
po 2040
32,8 km
2
Kľačany, Lučenec Západ, Lučenec Východ
-0,6 %
2 228 - 6 331
5
5
33
71. - 78.
po 2040
58,5 km
2
Budča, privádzače D. Niva, Babiná, Hont. Nemce, Dudince, Semerovce
NDS údaj neposkytla
3 247 - 11 434
4
4
34
71. - 78.
po 2040
71,3 km
2
Šárovce, Demandice, Tupá, Šahy, Tešmák, Veľký Krtíš
4,3 %
1 065 - 4 239
5
5
 
 
 
 
561,1 km
2 - 6
1 065 - 37 927
4,4
3,9
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku