✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
1 | 7. | 2/2024 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | D1 sever | Turany 2, Hubová | 1 235 mil. € | 9,4 min. | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | Trasa s dlhším tunelom Korbeľka skráti diaľnicu D1 o takmer 3 km, vyhne sa nebezpečným zosuvným územiam i chráneným biotopom a zrejme nebude drahšia ako tzv. úžinový variant. Je preto v tomto prípade najlepším riešením (záverečné stanovisko EIA ju odporúčalo už v roku 2002). Snaha politikov urýchliť dostavbu D1 voľbou trasy s kratším tunelom, a to bez jej riadneho posúdenia, žiaľ viedla do slepej uličky. Neochota priznať a včas opraviť zlé rozhodnutie spôsobila zbytočné zásahy do prírody, márne vynaloženie už vyše 28 miliónov eur a desaťtisícov hodín práce odborníkov. A najmä oddialila reálny horizont dokončenia tohoto úseku diaľnice o viac ako desaťročie. | |||
2 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 8,0 km | 2 | R4 sever | Kuková | 133 mil. € | 2,6 min. | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | ||||
3 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 7,5 km | 2 | R4 sever | Giraltovce | 124 mil. € | 3,6 min. | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | ||||
4 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 6,0 km | 2 | R4 sever | Stročín | 101 mil. € | 1,2 min. | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | ||||
5 | 53. - 54. | 7/2030 | ![]() | R6 | 11,2 km | 2 | R6 Púchov - ČR | Púchov západ,
Púchov východ,
Dolné Kočkovce | 182 mil. € | 7 234 | 4 | 3 | |||||
6 | 53. - 54. | 7/2030 | ![]() | R6 | 11,3 km | 2 | R6 Púchov - ČR | Mestečko | 222 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | |||||
7 | 62. - 63. | 10/2032 | ![]() | D2 | 8,5 km | 6 | D2 Záhorie | Stupava | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | |||
66,0 km |
2 - 6 |
2 087 mil. € |
16,8 min. |
2 561 - 32 968 | 3,6 |
3,0 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku