✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||
274,4 km |
2 - 6 |
3 268 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,3 |
4,4 |
||||||||||
1 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | R 11,5/120 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | |||||
2 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | R 24,5/120 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | ||||
3 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | R 11,5/120 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | |||||
4 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | R 11,5/120 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | |||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | ||||
6 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | |||||
7 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | D 24,5/80 | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice je tu nevyhnutnosť, no technické riešenie je aj po vypustení nezmyselného tunela Kysuca (popod križovatku pri Radoli) drahšie než je nutné. Ministerstvo dopravy by malo konečne opustiť úplne nereálne plány o vodnej ceste cez Kysuce - ich rešpektovanie totiž núti NDS projektovať a stavať zbytočne vysoké a dlhé mosty, ktoré stavbu D3 nezmyselne predražujú. Ďalšie zníženie nadmerných nákladov sa dá dosiahnuť menej veľkorysou preložkou cesty I. triedy (od Brodna po Kysuckú bránu), ktorá by zároveň umožnila viesť diaľnicu D3 v priestore Kysuckej brány menej komplikovane a draho. Doteraz vyžadované a projektované parametre preložky cesty I. triedy sú neprimerané, keďže dopravný význam cesty I. triedy bude po presune väčšiny vozidiel na diaľnicu oveľa menší. | ||||
8 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | ||||
9 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | Plánovanie rýchlostnej cesty, ktorej príprava tu od roku 2013 nijako nepokročila, tu zbytočne odsúva menej nákladné a skôr realizovateľné riešenia. Kým na rýchlostnú cestu tu nie je dostatočná intenzita dopravy a odsúva sa na ďalšie desaťročia, bezpečná a rýchla cesta I. triedy by mohla byť legitímnou prioritou.
Kolízny úsek cesty I/9 popri obci Nitrica sa dá riešiť v súčasnej trase rozšírením vozovky na šírku 10,5 m namiesto súčasných 7,5 metra. A tiež doplnením pripájacích a odbočovacích pruhov, aby sa výrazne znížilo riziko kolízií s ťažkými následkami. Úsek dnes tvorený prieťahom Novák je potrebné riešiť preložkou cesty. Trasovanie však treba prispôsobiť faktu, že obchvat Novák kapacitne dlhodobo stačí ako 2-pruh (s prídavným pruhom v dlhom stúpaní), preto treba už pri navrhovaní trasy počítať s obojsmernou premávkou a teda maximálne využiť potenciál vytvorenia prehľadných úsekov na bezpečné predbiehanie. | ||||
10 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | D 33,5/120 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | |||
11 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | |||||
12 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | D 33,5/120 | 107 mil. € | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | |||||
13 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | R 24,5/100, plánované v 1/2-profile | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | |||||
14 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | D 26,5/100 | 133 mil. € | 5 | 5 | ||||||
15 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | D 26,5/100 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | ||||
274,4 km |
2 - 6 |
3 268 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,3 |
4,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku