✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | ||||||||||
316,8 km |
2 - 6 |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,5 |
5/2029 - po 2040 |
0.22 - 0.93 | ||||||||||
1 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice je tu nevyhnutnosť, no technické riešenie je aj po vypustení nezmyselného tunela Kysuca (popod križovatku pri Radoli) drahšie než je nutné. Ministerstvo dopravy by malo konečne opustiť úplne nereálne plány o vodnej ceste cez Kysuce - ich rešpektovanie totiž núti NDS projektovať a stavať zbytočne vysoké a dlhé mosty, ktoré stavbu D3 nezmyselne predražujú. Ďalšie zníženie nadmerných nákladov sa dá dosiahnuť menej veľkorysou preložkou cesty I. triedy (od Brodna po Kysuckú bránu), ktorá by zároveň umožnila viesť diaľnicu D3 v priestore Kysuckej brány menej komplikovane a draho. Doteraz vyžadované a projektované parametre preložky cesty I. triedy sú neprimerané, keďže dopravný význam cesty I. triedy bude po presune väčšiny vozidiel na diaľnicu oveľa menší. | 1.1.2010 | 5/2029 (+5,1) | 0,93 | ||||
2 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 5 587 | 5 | 4 | nezačaté | 2/2031 (+4,1) | -0,04 | |||||
3 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | nezačaté | 2/2032 (+4,9) | 0,25 | ||||
4 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 5 | 5 | nezačaté | 2/2033 (+4,5) | nedostupný údaj | ||||||
5 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | nezačaté | 7/2032 (+5,3) | 0,33 | |||||
6 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | nezačaté | 9/2032 (+5,6) | 0,22 | ||||
7 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 32 968 | . . . | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | nezačaté | 10/2035 (+5,6) | nedostupný údaj | |||
8 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | nezačaté | 10/2035 (+5,9) | nedostupný údaj | |||||
9 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | nezačaté | po 2040 | nedostupný údaj | ||||
10 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | nezačaté | po 2040 (0,0) | 0,72 | |||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | nezačaté | po 2040 (0,0) | nedostupný údaj | ||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | nezačaté | po 2040 (0,0) | 0,71 | |||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | nezačaté | po 2040 (+13,9) | nedostupný údaj | |||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | nezačaté | po 2040 (0,0) | 0,34 | |||||
316,8 km |
2 - 6 |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,5 |
5/2029 - po 2040 |
0.22 - 0.93 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku