✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||
1 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 38 080 | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | ||||
2 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 11 489 | 14 625 | 2 | 2 | |||||
3 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | ||||
4 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 41 057 | 32 968 | . . . | 5 | 5 | ||||
5 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 46 864 | 5 | 5 | ||||||
6 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 10 765 | 3 | 3 | ||||||
7 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 8 772 - 13 803 | 5 762 - 14 648 | 4 | 4 | |||||
8 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 12 176 | 7 972 | 3 | 4 | |||||
150,2 km |
2 - 6 |
2 753 mil. € |
4 151 - 32 968 | 3,3 |
3,6 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku