✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||
298,1 km |
2,1 % |
2 - 6 |
3 923 mil. € |
1 065 - 54 519 | 4,4 |
4,2 |
|||||||||
1 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 0,0 % | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 | |||||
2 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 32,1 % | 4 | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | ||||
3 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 0,0 % | 2 | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | |||||
4 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 0,0 % | 6 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | Od roku 2008 projektované rozšírenie D1 na 6-pruh + obojstranné kolektorové pásy (spolu 10 pruhov!) až po Trnavu bolo prehnane veľkorysé a nákladné. Je škoda, že NDS upustila od kolektorov až potom, čo dlhé roky živila nesplniteľné očakávania a premárnila mnoho rokov prípravou zlého riešenia. O triezvejšom riešení bez kolektorov sa síce rozhodlo už pred viacerými rokmi, príprava rozšírenia D1 však od roku 2013 reálne nepokračuje, preto niektoré parametre riešenia nie sú známe, pričom predpokladané náklady zostávajú pomerne vysoké. | |||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 8,0 % | 2 | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | ||||
6 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 0,0 % | 4 | 133 mil. € | 5 | 5 | ||||||
7 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 0,0 % | 2 | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | |||||
8 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 0,0 % | 2 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | ||||
9 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 0,0 % | 2 | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | |||||
10 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 0,0 % | 6 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | |||
11 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 0,0 % | 6 | 107 mil. € | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | |||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 0,0 % | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | ||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 0,0 % | 2 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | |||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 0,0 % | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | ||||
15 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 0,0 % | 2 | 54 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | Dopravne (zbytočne) veľkorysé riešenie, jeho stavebná náročnosť a vysoké náklady (vyše 50 mil. € za sotva 1,7 km) už dávno volali po zásadnom prehodnotení, no ministri dopravy a ich nominanti na to dlho nenašli odvahu. Radšej predstierali pokračovanie prípravy. Až v októbri 2018 stiahla NDS žiadosť o územné rozhodnutie na pridrahú rýchlocestu, čo je síce nepopulárne ale konečne správne riešenie. Nasledovať má nové posúdenie variantov preložky v parametroch cesty I. triedy alebo skapacitnenia existujúcej cesty so zmiernením jej dopadov na časť obce, ktorou prechádza. Keby o zmene rozhodol už minister Počiatek v roku 2012, keď ho na nutnosť prehodnotenia upozornil Inštitút stratégie MDV, primeranejšie riešenie už mohlo byť pripravené na realizáciu. | ||||
16 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 0,0 % | 2 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | |||||
17 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 0,0 % | 2 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | |||||
298,1 km |
2,1 % |
2 - 6 |
3 923 mil. € |
1 065 - 54 519 | 4,4 |
4,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku