✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
pozemky
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||
275,6 km |
2 - 6 |
4 650 mil. € |
237,2 mil. € |
15,1 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,4 |
||||||||||
1 | 7. | 2/2024 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 19,1 mil. € | 85,6 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | Trasa s dlhším tunelom Korbeľka skráti diaľnicu D1 o takmer 3 km, vyhne sa nebezpečným zosuvným územiam i chráneným biotopom a zrejme nebude drahšia ako tzv. úžinový variant. Je preto v tomto prípade najlepším riešením (záverečné stanovisko EIA ju odporúčalo už v roku 2002). Snaha politikov urýchliť dostavbu D1 voľbou trasy s kratším tunelom, a to bez jej riadneho posúdenia, žiaľ viedla do slepej uličky. Neochota priznať a včas opraviť zlé rozhodnutie spôsobila zbytočné zásahy do prírody, márne vynaloženie už vyše 28 miliónov eur a desaťtisícov hodín práce odborníkov. A najmä oddialila reálny horizont dokončenia tohoto úseku diaľnice o viac ako desaťročie. | Aktuálne sa vypracováva Dokumentácia pre následné posúdenie vôd (termín dodania 1.Q 2022), ktorá posúdi riešenie v zmysle vodného zákona. Následne by malo pokračovať územné konanie. Odporcovia projektu z dotknutého regiónu napadli závery EIA na súde. | |||
2 | 37. - 38. | 2/2028 | ![]() | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 7,9 mil. € | 50,2 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | žiadna | |||
3 | 37. - 38. | 2/2028 | ![]() | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 3,0 mil. € | 7,9 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | žiadna | ||||
4 | 44. - 45. | 2/2029 | ![]() | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 10,4 mil. € | 8,4 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | žiadna | |||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | ![]() | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5,5 mil. € | 33,9 mil. € | 5 | 5 | žiadna | |||||
6 | 47. | 7/2029 | ![]() | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 7,5 mil. € | 7,2 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | žiadna | ||||
7 | 48. - 49. | 9/2029 | ![]() | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 6,5 mil. € | 8,2 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | žiadna | |||
8 | 62. - 63. | 10/2032 | ![]() | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 4,4 mil. € | 9,6 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | žiadna | ||
9 | 62. - 63. | 10/2032 | ![]() | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 3,9 mil. € | 14,2 mil. € | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | žiadna | ||||
10 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 60,7 mil. € | 13,0 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | žiadna | |||
11 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 30,0 mil. € | 6,2 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | žiadna | ||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 0,1 mil. € | 19,1 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | žiadna | |||
13 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 40,0 mil. € | 9,2 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | žiadna | ||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 38,0 mil. € | 6,8 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | žiadna | ||||
275,6 km |
2 - 6 |
4 650 mil. € |
237,2 mil. € |
15,1 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku